جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۱
IOTC
سه شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۰۳۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

صادرات بیش از 200 میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از صادرات 206 میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی از طریق spm های پایانه میعانات گازی عسلویه در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال پیش از آن 48 درصد رشد داشته است.

صادرات بیش از 200 میلیون بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی در سال گذشته
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در نشست با مدیران و کارکنان پایانه میعانات گازی عسلویه تصریح کرد: در راستای برنامه های راهبردی و تلاش های دیپلماسی وزارت نفت و با همفکری و تلاش شما کارکنان سخت کوش، میزان میعانات گازی ارسالی از لنگرگاه و میترینگ پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه در سال 95  بسیار قابل توجه است.
 
وی با بیان اینکه بیش از 206 میلیون بشکه میعانات گازی در مدت یاد شده صادر شده است که این میزان نسبت به سال پیش از آن، 48 درصد رشد داشته است، یادآور شد: مهمترین دلیل افزایش مقادیر ارسالی میعانات گازی سال 95 نسبت به سال 94 بهبود شرایط بازار یابی و فروش میعانات گازی در دوره پسا برجام بوده است.
 
موسوی ادامه داد: همچنین در سال گذشته، 1247 فروند کشتی در این پایانه پهلودهی شده است که این میزان نسبت به سال پیش از آن، 23 درصد رشد داشته است.
 
وی گفت: در زمینه نوسازی تاسیسات نیز کارهای اجرایی و فعالیت های خیره کننده ای در شرکت پایانه های نفتی ایران ثبت شده است. مجموعه پهلوگاه های اسکله شرقی پایانه نفتی خارگ نوسازی شده است که این خود سبب افزایش ظرفیت صادرات نفت خام کشور است. در همین زمینه تمامی مخازن ذخیره سازی و زیرساخت های سوآپ نفت خام در پایانه نفتی شمال نوسازی و بهسازی شده است و برای ازسرگیری سوآپ و افزایش میزان آن به طور کامل آماده شده است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به دستاوردهای و فعالیت های مهم این شرکت در حوزه تعمیرات اساسی و ساخت داخل گفت: شیرهای تخلیه موجود بر روی بدنه مخازن ذخیره سازی احیاء شده است؛ این درحالی است که شستشو و رسوب زدایی مخازن به روش COW (CRUDE OIL WASHING)، انجام شده ضمن اینکه از سوی دیگر مهمترین عملیات پیچیده برای تضمین سلامت صادرات نفت خام کشور با اجرای پروژه توپکرانی هوشمند خطوط لوله زیردریایی انتقال نفت خام حدفاصل بندرگناوه به جزیره خارگ نیز با موفقیت انجام شد.
 
موسوی اظهار کرد: در این راستای شرکت پایانه های نفتی ایران از انجام عملیات حساس آزمایش های تعیین حجم پایه پروورهای پایانه نفتی خارگ با هدف اطمینان از صحت عملکرد اندازه گیرهای نفت خام صادراتی نیز غافل نبوده و این مهم را با حضور کارشناسان و متخصصان سازمان های بین المللی انجام داده است؛ به گونه ای که می توان هم اکنون پایانه نفتی خارگ را از دقیق ترین پایانه نفتی جهان در زمینه اندازه گیری نفت خام و  فرآورده های نفتی دانست. 
(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۱۱:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید