جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۶
IOTC
سه شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۲:۵۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۰۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

افزایش ضریب امنیت صادرات نفت خام کشور در پایانه های نفتی ایران

شرکت پایانه های نفتی ایران چشم انداز را دستیابی به جایگاه اول پایانه‌های نفتی در سطح منطقه و تبدیل شدن به یکی از سه پایانه نفتی برتر جهان قرار داده است با تعریف ماموریت ذاتی خود بر اساس مشارکت مؤثر در تداوم زنجیره تولید نفت و گاز کشور و پایداری تامین انرژی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق صادرات و واردات نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای انجام فعالیت می کند.

افزایش ضریب امنیت صادرات نفت خام کشور در پایانه های نفتی ایران

شرکت پایانه های نفتی ایران با استراتژی چابکی و سرآمدی عملیات، رشد درآمد و استراتژی بهره‌وری اهداف مهم و راهبردی صنعت نفت کشور در زمینه دریافت مطلوب نفت خام، ذخیره سازی مطلوب نفت خام، صادرات مطلوب نفت خام و میعانات، افزایش درآمدهای عملیاتی، افزایش کارایی دارایی‌ها و کاهش استراتژیک  هزینه‌ها را دنبال می کند. در این راستا این شرکت فرآیند عملیاتی خود در بخش درون سازمانی را بر بهبود خدمات دریایی و قابلیت اطمینان و سرعت عملیات، کاهش ناخالصی‌های نفت خام، حصول اطمینان از پایداری سیستم‌های اندازه‌گیری، ارتقای سلامت تأسیسات و منابع فیزیکی، بهبود عملکرد تولید آب و برق، بهبود مدیریت پروژه‌ها، حصول اطمینان از تأمین به موقع و با قیمت و کیفیت مناسب کالا و خدمات، توسعه پژوهش‌های کاربردی و ارتقای فناوری، توسعه ساخت داخل و بومی سازی تجهیزات و تسریع در ارایه اسناد و اطلاعات به مشتریان و بهبود ارتباطات با آنها قرار داده است و در این چارچوب متمرکز شده است. در همین زمینه دستاوردهای شرکت پایانه های نفتی ایران در رسیدن به اهداف بلند مدت  درسال مالی 1395 در حوزه عملیاتی برای انجام فرآیندهای مربوط به صادرات نفت خام کشور چشمگیر و برجسته بوده است.

آمارهای برجسته صادرات نفت خام کشور

صادرات 793 میلیون بشکه نفت در سال 95 که این میزان نسبت به قبل از آن، 85 درصد رشد داشته است. مهمترین دلیل افزایش مقادیر صادرات نفت خام سال 95 نسبت به سال 94 بهبود شرایط بازاریابی و فروش نفت خام در دوره پسا برجام است. در سال 94 با توجه به تحریم های جهانی تنها 429 میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارگ صادر شده بود.

ارزیابی مثبت در کارنامه درخشان فعالیت پایانه های نفتی ایران

مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران، عملکرد شرکت پایانه های نفتی ایران در سال 1395 در تمامی بخش های مالی، فنی، عملیاتی، پشتیبانی، منابع انسانی، در تمام مناطق عملیاتی این شرکت را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد. در این نشست ابتدا نماینده سازمان حسابرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور با ارزیابی مطلوب عملکرد مالی شرکت پایانه های نفتی ایران گزارش خود را ارائه کرد و گفت: به نظر این سازمان، صورت های مالی و وضعیت مالی شرکت پایانه های نفتی ایران (سهامی خاص)در تاریخ 30 اسفند 1395 و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می دهد.این نشست اعضای اصلی هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران و اعضای هیات مدیره شرکت پایانه های نفتی ایران به مدت یک ساعت برگزار شد که در این جلسه عمکلرد کلی شرکت پایانه های نفتی ایران در سال 95 مورد تایید مطلوب و قابل تقدیر مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۰۲:۵۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید