چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۱۶
IOTC
چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۸:۱۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۹۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

دستاوردهای صنعت نفت در حوزه پایانه های نفتی ایران (1)

شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان حلقه تکمیلی زنجیره ارزش صنعت نفت، در چهار سال دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی و رشد، توسعه و دستیابی به جایگاه مهم صنعت نفت در حوزه پشتیبانی از تولید و صادرات نفت خام کشور بوده است.

دستاوردهای صنعت نفت در حوزه پایانه های نفتی ایران (1)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، با تلاش کارکنان این شرکت و در نتیجه بهره گیری از تفکر راهبردی و رویکرد سیستمی و اجرای موفق پروژه های متعدد نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی تاسیسات و زیرساخت های موجود در اسکله ها، بازوهای بارگیری، گوی های شناور، تعویض خطوط لوله و جریانی، ارتقای ناوگان عملیاتی و انجام تعمیرات اساسی آنها و موفقیت های پژوهشی و به خصوص با دیپلماسی فعال وزارت نفت میزان صادرات نفت خام کشور با روندی امیدبخش روبه افزایش گذاشته است.
در سلسله گزارش هایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به برخی دستاوردها و عملکردهای شرکت پایانه های نفتی ایران اشاره می کنیم:

صادرات 780 میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارگ

سال گذشته بیش از ٢٣٠ میلیون بشکه نفت خام سبک، بیش از ٤٨٠ میلیون بشکه نفت خام سنگین و حدود ٧٠ میلیون بشکه نفت خام فروزان از پایانه خارک صادر شد. این میزان در سال ٩٤، ٤٣٢ میلیون بشکه نفت خام بود اما پس از برجام، صادرات نفت در سال ٩٥ با افزایش قابل توجهی رو‌به‌رو شد. در این مدت پهلودهی بیش از ٨٠٠ کشتی برای دریافت نفت خام در پایانه خارک در سال ٩٥ انجام شد و در حالی که این میزان در سال 94 حدود ٥٤٠کشتی پهلودهی شده بود. سال گذشته میزان آماده به‌کار مخازن ذخیره سازی نفت خام در جزیره خارگ ٨٩ درصد و میزان آماده بکار اسکله‎ها به مرز 100 درصد رسید (٩٨ درصد)این در حالی است که میزان آماده به کارمخازن و اسکله‎ها در سال ٩٤ به ترتیب ٨٢ و ٨٧ درصد ثبت شده بود. از سوی دیگر رشد ٤٨ درصدی میزان صادرات میعانات گازی از پایانه عسلویه شرکت پایانه های نفتی ایران در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤ به میزان قابل توجه  ٢٠٦ میلیون بشکه میعانات گازی از این پایانه ثبت شد. 
(چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶) ۰۸:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید