جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۵
IOTC
یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۱۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل پایانه‎های نفتی ایران:

امکان پهلوگیری غول‎ پیکرترین نفتکش‌ های جهان در خارگ فراهم است

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران با بیان اینکه امکان پهلوگیری غول‎پیکرترین کشتی‌های نفتکش جهان در خارگ فراهم است، گفت: ظرفیت صادرات نفت از خارگ به روزانه ۸ میلیون بشکه رسید.

امکان پهلوگیری غول‎ پیکرترین نفتکش‌ های جهان در خارگ فراهم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد از نفت خام کشور از طریق جزیره خارگ بارگیری و صادر می‌شود.


وی اضافه کرد: با تحقق برجام، میزان صادرات نفت ایران افزایش چشمگیری داشته است و شاهد دستیابی به رکوردهای متعدد در زمینه پهلوگیری نفتکش‌های غول‌پیکر و همچنین صادرات نفت در جزیره خارگ هستیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران بیان کرد: به منظور ایجاد شرایط مناسب برای افزایش ظرفیت صادرات نفت خام کشور اقدامات خوبی در جزیره خارگ صورت گرفت و تعداد اسکله‌ها از پنج اسکله به ۹ اسکله افزایش یافت که شرایط خوبی را برای بارگیری همزمان نفت فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای چابک‌سازی فعالیت‌ها در پایانه‌های نفتی به ویژه در جزیره خارگ، هم‌اکنون ظرفیت صادرات نفت از پایانه نفتی خارگ به روزانه هشت میلیون بشکه رسیده است.

موسوی با اشاره به پهلوگیری ۸۵۰ فروند نفتکش در پایانه نفتی خارگ پس از اجرای برجام، بیان کرد: ۲۴۰ میلیون بشکه نفت سبک ایران طی سال گذشته از پايانه خارگ به اروپا و آسیا صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نفتکش‌ها برای صادرات نفت ایران از سوی شرکت فرانسوی توتال اعزام شده است، افزود: ناوگان شرکت ملی نفتکش بیش از ۷۰ درصد صادرات نفت به مقاصد آسیایی را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی ایران از ایجاد شرایط مناسب برای پهلوگیری غول‌پیکرترین نفتکش‌های جهان در خارگ خبر داد و افزود: نوسازی و بازسازی اسکله و تجهیزات پایانه خارگ شرایط را برای صادرات حداکثری فراهم کرده است.
(یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید