پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۴۶
IOTC
چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۹۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بررسی فنی پروژه رفع آبشستگی خطوط لوله صادراتی نفت خام کشور انجام شد

نشست فشرده بررسی فنی پروژه رفع آبشستگی خطوط لوله صادراتی نفت خام کشور در جزیره خارگ برای چگونگی آغاز عملیات این طرح مهم با حضور مدیرعامل، مدیران و روسای شرکت پایانه های نفت ایران برگزار شد.

بررسی فنی پروژه رفع آبشستگی خطوط لوله صادراتی نفت خام کشور انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی، مدیرعامل پایانه های نفتی ایران در این نشست تاکید کرد: با توجه به ضرورت شتاب دهی در توسعه و بهبودزیرساخت های صادراتی نفت خام کشور، تکمیل پروژه رفع آبشستگی های خطوط لوله زیردریایی صادراتی نفت خام حدفاصل بندر گناوه - جزیره خارگ، باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی یادآور شد: هرچند برای رفع آبشستگی های خطوط لوله زیر دریایی نیز فعالیت هایی همچون تزریق سیمان داشتیم و ۳۰۰ نقطه بحرانی را ایمن کردیم اما تکمیل این پروژه به منظور نوسازی و بهسازی زیرساخت های صادراتی است و در راستای تحقق اهداف راهبردی صنعت نفت باید انجام شود.

وی به فعالیت در پایانه نفتی خام و نوسازی اسکله های صادراتی در این جزیره اشاره کرد و افزود: حدود 95 درصد صادرات نفت خام کشور از اسکله های شرقی و غربی پایانه نفتی خارگ انجام می شود؛ با توجه به این مهم  ما که تنها 5 اسکله فعال داشتیم، با تلاش کارکنان شرکت توانستیم 4 اسکله دیگر را عملیاتی کنیم و امروز خوشبختانه می توان از نفتکش ها را به 9 اسکله پهلودهی کرد و صادرات نفت خام سبک و سنگین و فروزان را انجام داد.

(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید