جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۰۹
IOTC
سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۹۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

اقتصاد و اشتغال با حضور سرمایه گذاران بزرگ بین‌المللی متحول می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حضور سرمایه گذاران بزرگ خارجی می‌تواند راه را برای توسعه صنعت نفت و گاز فراهم کند، گفت: اقتصاد و اشتغال کشور با حضور سرمایه گذاران بزرگ بین‌المللی متحول می‌شود.

اقتصاد و اشتغال با حضور سرمایه گذاران بزرگ بین‌المللی متحول می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، اسدالله قره خانی، با بیان این‌که صنعت نفت و گاز ایران برای جهانی شدن و توسعه و نوسازی هرچه بیشتر به وجود سرمایه گذاران بزرگ خارجی نیاز دارد، است، گفت: حضور شرکت‌ها و سرمایه گذاران بزرگ بین‌المللی در صنعت نفت ایران بدون تردید عاملی برای توسعه و پیشرفت این صنعت است.


وی با اشاره به این‌که هر صنعتی برای تحول و پیشرفت به منابع مالی نیازمند است، افزود: در شرایط کنونی که بانک‌ها منابع مالی مناسبی را برای کمک به توسعه صنعت نفت در اختیار ندارند و اوراق مشارکت ارزی و ریالی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز مشکلات این صنعت را برطرف نکرده است، به نظر می‌رسد حضور سرمایه گذاران بزرگ خارجی می‌تواند راه را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور فراهم کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که صنعت نفت و گاز امن‌ترین و پرسودترین صنعت برای سرمایه گذاران تلقی می‌شود، تصریح کرد: بدون تردید الگوی جدید قراردادهای نفتی حاکمیت کشور را تضمین کرده و طرف مقابل را نیز مکلف می‌کند که خود سرمایه گذاری را انجام دهد و در یک دوره زمانی مشخص نیز سرمایه و سود مورد نظر در این قراردادها مجددا به صنعت نفت بازگردد.

قره خانی عنوان کرد: حضور سرمایه گذار خارجی به هیچ وجه به معنای کنار گذاشتن اقتدار و عزت داخلی نیست، بلکه استفاده از چنین سرمایه‎هایی می‌تواند توان اقتصادی ایران را افزایش دهد.

وی گفت: بیشتر کشورها از حضور سرمایه گذار خارجی استقبال می‌کنند، زیرا این مهم بدون تردید به افزایش اشتغالزایی در کشور میزبان منجر می‌شود.
(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید