شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۰
IOTC
دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۸۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پایان دادن به بحران سیاسی خاورمیانه لازمه امنیت بازار نفت

تاکید وزیر انرژی روسیه بر لزوم پایان دادن به بحران سیاسی خاورمیانه برای امنیت بازار نفت، تاثیر ناچیز بحران قطر بر بازار نفت، افزایش تولید نفت نیجریه، پیش بینی عربستان از کاهش ذخیره سازی های نفت تا 4 ماه آینده و اعلام فعالیت عادی قطر پترولیوم برخلاف بحران دیپلماتیک، مهمترین اخبار جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

پایان دادن به بحران سیاسی خاورمیانه لازمه امنیت بازار نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از «سی ان بی سی»، وزیر انرژی روسیه خواستار راه حلی برای بحران دیپلماتیک قطر شد و گفت: بحران سیاسی که در خاورمیانه ایجاد شده است باید هرچه سریع تر برای خاطر امنیت بازار نفت برطرف شود.

«الکساندر نواک» پیش بینی کرد که بازار نفت تا سه ماه نخست 2018 میلادی که سطح ذخایر جهانی نفت به میانگین پنج سال خود می رسد، به توازن بازگردد.
هم اکنون میزان عرضه، مازاد بر تقاضا است و برای تضمین توازن بازار، سطح ذخایر جهان باید به میانگین پنج ساله خود برسد و اطمینان داریم که این امر در ابتدای سال آینده اتفاق می افتد. بازار نفت احتمال دارد تا سه ماه نخست 2018 میلادی که سطح ذخایر جهانی نفت به میانگین پنج سال خود می رسد، به توازن بازگردد.
«الکساندر نواک» خواستار راه حلی برای بحران دیپلماتیک قطر شد و گفت: بحران سیاسی که در خاورمیانه ایجاد شده است، باید هرچه سریع تر برای امنیت بازار نفت برطرف شود.
وی افزود: اکنون میزان عرضه، مازاد بر تقاضا است و برای تضمین توازن بازار، سطح ذخایر جهان باید به میانگین پنج ساله خود برسد و اطمینان داریم که این امر در ابتدای سال آینده اتفاق می افتد.
** تاثیر بحران قطر بر بازار نفت ناچیز بود
به گزارش «سی ان بی سی»، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد که بحران دیپلماتیک میان قطر و چند کشور حاشیه خلیج فارش تأثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد گذاشت، همچنان که در بازارهای انرژی تغییر خاصی ایجاد نشده است.
«خالد الفالح» گفت: کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به کاهش میزان ذخایر جهانی نفت کمک چشمگیری کرده است.

**نیجریه 20 درصد از کاهش تولید اوپک را جبران خواهد کرد
به گزارش «اویل پرایس»، آمار تولید و عرضه نفت خام نیجریه از سوی بلومبرگ نشان می دهد که این کشور آفریقایی قصد دارد تا 20 درصد از کاهش نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به بازار برگرداند.
براساس اطلاعات بلومبرگ، شرکت رویال داچ شل انگلیسی- هلندی حالت فوق العاده صادرات نفت خام میدان «فورکادوس» نیجریه را که به دلیل حملات تروریستی وضع کرده بود، لغو کرد و این میدان 250 هزار بشکه نفت در روز را به بازار برخواهد گرداند.

**پیش بینی عربستان از کاهش ذخیره سازی های نفت تا 4 ماه آینده
به گزارش «سی ان بی سی»، وزیر انرژی عربستان پیش بینی کرد که در 3 تا 4 ماه آینده حجم ذخیره سازی های جهانی نفت خام دچار کاهش شدیدتری شود.
«خالد الفالح» افزود: بازبینی توافق کاهش تولید نفت میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو مانند روسیه با توجه به شرایط بازار ضرورت ندارد.

**اعلام فعالیت عادی قطر پترولیوم برخلاف بحران دیپلماتیک
به گزارش رویترز، شرکت دولتی «قطر پترولیوم» اعلام کرد که با وجود تنش میان این کشور و برخی همسایگان حوزه خلیج فارس، فعالیت بالادست، میان دست و پایین دست این شرکت روال عادی خود را دارد.
این شرکت خود را برای تصمیمات و اقدامات فوری آماده کرده بود تا پایبندی خود را به مشتریان و شریکان خود اثبات کند، زیرا قطر 30 درصد از ال ان جی جهان را تامین می کند.

**کاهش قابل ملاحظه تولید نفت اوپک تا سال 2022
به گزارش روزنامه «دیلی صباح»، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ظرف 5 سال آینده تولید خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهند داد؛ گرچه عرضه نفت عربستان به آمریکا تغییری نخواهد کرد.
«خالد الفالح» گفت: آمریکا بزرگترین بازار نفت جهان را در اختیار دارد در حالی که عربستان بزگترین صادرکننده نفت و یکی از سه تولیدکننده بزرگ در جهان است.
وی با بیان اینکه بازار نفت ایالات متحده همواره یکی از بازارهای کلیدی برای عربستان به شمار می رود ،افزود: به تازگی اعلام کردیم که مالکیت کامل یک پالایشگاه 600 هزار بشکه‌ای را در آمریکا در اختیار گرفته و قصد داریم، از آن برای افزایش فروش نفت خود به این کشور استفاده کنیم.
(دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید