چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۳۸
IOTC
چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۵۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تولید ماهانه اوپک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت

طبق نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک در ماه مه برای نخستین بار از اکتبر افزایش یافت.

تولید ماهانه اوپک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، "اس اند پی گلوبال پلاتس" در این گزارش اعلام کرد تولید اوپک در ماه مه ۲۷۰ هزار بشکه در روز نسبت به آوریل افزایش یافته و به ۳۲.۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. عامل این افزایش، بهبود چشمگیر تولید لیبی و نیجریه بوده است که از مشارکت در توافق کاهش تولید این سازمان معاف شده اند.


ایکلاویا گوپته، دبیر ارشد اخبار نفت اروپا و آفریقای "اس اند پی گلوبال پلاتس" در این باره گفت: با وجود پایبندی قوی که اوپک تاکنون به توافق کاهش تولید نفت داشته است، تلاش‌های این سازمان برای حمایت از قیمت‌ها چندان مثمرثمر نبوده است. اگر سطح ذخایر جهانی کاهش مستمری نداشته باشند، اوپک ممکن است لازم باشد خلاقیت بیشتری در استراتژی خود به خرج دهد.

بحران سیاسی که در پی قطع روابط دیپلماتیک دو عضو کلیدی اوپک با قطر ایجاد شده، ممکن است مشکلات اوپک را مضاعف کند. این سازمان در گذشته در کنار گذاشتن رقابت‌های سیاسی و تمرکز بر مدیریت تولید موفق بوده است اما ریسک ژئوپلیتیکی موضوعی بوده که همواره در داخل این سازمان مشاهده شده است.

پیش بینی می‌شود تولید نفت لیبی و نیجریه که به دلیل درگیری‌های نظامی قطع شده بود، در تابستان جاری بهبود پیدا کرده و اوپک را با وضعیت بغرنجی برای تسریع متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار روبرو کند.
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید