جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۴۱
IOTC
چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۵۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ادامه توافق اوپک با وجود تنش در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس

اکید روسیه و کویت بر ادامه توافق اوپک باوجود تنش در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، احتمال اختلال در بازار جهانی «ال ان جی» در پی تنش میان قطر و کشورهای عربی، واگذاری امتیاز توسعه میدان گازی «فرزاد ب» به روسیه بوده است.

ادامه توافق اوپک با وجود تنش در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از رویترز، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که قصد دارد اواخر ماه ژوئن با «خالد الفالح» همتای عربستانی خود در قزاقستان دیدار کند.

به گفته نواک، اجرای توافق کاهش تولید میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو باید باوجود تنش های اخیر میان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین و قطر ادامه یابد.

**احتمال اختلال در بازار جهانی ال ان جی در پی تنش میان قطر و کشورهای عربی
به گزارش پایگاه خبری پلاتس، در پی اقدام هماهنگ عربستان، بحرین، مصر و امارات در قطع روابط دیپلماتیک با قطر، بزرگترین عرضه کننده ال ان جی جهان، فعالان بازار، احتمال بروز اختلال در عرضه این نوع سوخت را بررسی می کنند.
به گفته آنان، هرگونه بروز اختلال در عرضه «ال ان جی» قطر می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت جهانی این سوخت پاک، جریان عرضه آن و همچنین امنیت انرژی در مصر که بخش عمده ای از «ال ان جی» مورد نیاز خود را از قطر وارد می کند، بگذارد.

**وزیر انرژی روسیه: توافق اوپک باوجود تنش در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه می یابد
به گزارش Times of India، ایران توافق‌نامه اولیه ای با شرکت گازپروم روسیه برای توسعه میدان گازی فرزاد ب امضا کرده است و این اقدام، حرکتی تلافی جویانه در برابر تلاش هند برای فشار بر تهران از طریق کاهش خرید نفت از ایران به نظر می‌رسد.
اگرچه این تصمیم منجر به محدود شدن احتمالی روابط ایران و هند خواهد شد و به مشارکت و سرمایه گذاری هند در توسعه بخش نفت و گاز ایران لطمه خواهد زد، با این حال مقامات دولت هند توافق یادشده را کم اهمیت تلقی کردند و همچنان به انعقاد یک قرارداد رسمی با ایران امیدوار هستند.

**وزیر نفت کویت: قطر باوجود تنش‌های دیپلماتیک به توافق کاهش تولید نفت پایبند است
به گزارش رویترز، «عصام المرزوق»، وزیر نفت کویت اعلام کرد که با وجود تنش در میان چند کشور حاشیه خلیج فارس، قطر به توافق کاهش تولید نفت متعهد خواهد ماند و پایبندی خود را به توافق یادشده، در سطح 93 تا 102 درصد حفظ می کند.
چند کشور مطرح عربی از جمله عربستان، مصر، امارات و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند.

**روسنفت اجازه نمی‌دهد آمریکا سهم بازار نفت روسیه را بگیرد
به گزارش «فایننشال تایمز»، شرکت روسنفت اعلام آمادگی کرده است تا در صورت لغو ناگهانی توافق کاهش تولید نفت، تولید خود را افزایش دهد.
«ایگور سچین»، مدیرعامل این شرکت گفت که روسنفت به دقت بر تولید نفت شیل آمریکا و سیر توافق کاهش تولید نفت نظارت می کند و در صورت لغو این توافق به هر دلیل، اجازه نمی دهیم آمریکا سهم بازار نفت روسیه را بگیرد و از خود دفاع می کنیم.

**قزاقستان برخلاف توافق جهانی اوپک تولید نفت را افزایش می دهد
به گزارش اویل پرایس، «قناعت بزومبایف»، وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد که این کشور قصد ندارد با توافق کاهش تولید نفت همراهی کند و درباره تصمیم پیشین قزاقستان برای کاهش 20 هزار بشکه نفت از تولید روزانه خود تجدیدنظر خواهند کرد.
قزاقستان در ماه دسامبر 2016 اعلام کرد که قصد دارد تولید سالانه نفت را پس از سال 2017 میلادی به 13 میلیون تن برساند و این میزان در سال جاری میلادی به هشت میلیون و 900 هزار تن خواهد رسید.

**عربستان قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی و آمریکایی بالا برد
به گزارش بلومبرگ، شرکت دولتی سعودی آرامکوی عربستان قیمت رسمی نفت عرب لایت خود را برای تحویل ماه ژوئیه در بازارهای آسیا، آمریکا و شمال غرب اروپا به میزان 60 سنت افزایش داد.
این در حالی است که پیشتر انتظار می رفت که این شرکت قیمت نفت خود را تنها 30 سنت در بازار آسیا افزایش دهد. به گفته یک منبع آگاه، شرکت آرامکو به علت افزایش تقاضا و رشد سود خود، قیمت نفت را افزایش داده است.

**ریاست شرکت ملی نفت ونزوئلا به وزیر نفت این کشور واگذار شد
به گزارش رویترز، دولت ونزوئلا ریاست شرکت دولتی نفت این کشور، «پی دی وی اس ای» را به «نلسون مارتینز»، وزیر نفت ونزوئلا واگذار کرد.
سمت وزارت نفت در ماه ژانویه 2017 از اولوخیو دلپینو به مارتینز محول شده بود.

**کاهش برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رشد تقاضای جهانی نفت
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه، پیش بینی خود را از میزان رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2017 میلادی با روزانه 20 هزار بشکه کاهش، یک میلیون و 540 هزار بشکه در روز اعلام کرد.
این اداره برآورد خود را از میزان رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2018 میلادی 10 هزار بشکه در روز کاهش داد و این رقم را یک میلیون و 620 هزار بشکه در روز اعلام کرد.
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید