جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۰۷
IOTC
چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۵۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

مشکلات مالی پروژه های نفتی اندونزی با عربستان را به تاخیر انداخت

شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) برخی پروژه های خود از جمله طرح مشترک با آرامکو عربستان سعودی را به دلیل مشکلات مالی به تاخیر انداخت.

مشکلات مالی پروژه های نفتی اندونزی با عربستان را به تاخیر انداخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران ، 'پرتامینا' اندونزی روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد به روز کردن برخی از پالایشگاه ها خود و همچنین پروژه های جدید از جمله سرمایه گذاری مشترک 'روس نفت' و 'آرامکو' عربستان سعودی را به دلیل مسائل مالی به تاخیر اندازد.

به نوشته تارنمای روزنامه استار، این تاخیر به این معناست که اندونزی به عنوان یکی از بزرگ ترین واردکنندگان سوخت در منطقه جنوب شرق آسیا، در مقایسه با برنامه های پیشین خود مجبور به واردات سوخت بیشتری می شود.
'راچماد هاردادی' مدیر پروژه های کلان و محصولات پتروشیمی در شرکت ملی نفت اندونزی به خبرنگاران گفت که زمان تکمیل برخی پروژه ها به منظور کسب اطمینان از اینکه هزینه ها در طول یک یا دو سال سنگین نباشند، به عقب تر انتقال داده شده اند.
به گفته وی، این تنظیمات با هدف مطابقت پروژه ها با دستاوردهای سطح بالا و الزامات زیرساختی انجام شده است.
مدیر پروژه های کلان و محصولات پتروشیمی در شرکت ملی نفت اندونزی اعلام کرد تکمیل مرحله نخست پروژه 'بالیکپاپان' که ظرفیت این پالایشگاه را از سطح فعلی 260 هزار بشکه به 360 هزار بشکه در روز می رساند از سال 2019 به 2020 موکول شد و مرحله دوم نیز که با هدف توسعه کیفیت سوخت در حال انجام است به سال 2021 موکول می شود.
به گفته وی، 'پرتامینا' منتظر چراغ سبز شورای شرکای آرامکو بوده است تا تکمیل طرح خود را با سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری با هدف افزایش ظرفیت پالایشگاه 'سیلاکاپ' در جاوای مرکزی از 348 هزار بشکه در روز به 400 هزار بشکه از سال 2021 به 2023 تغییر دهد.
این مقام ارشد 'پرتامینا' همچنین گفت که روز چهارشنبه (امروز) خواستار گفت وگو با شرکای 'روس نفت' است تا تکمیل پروژه پالایشگاه 'توبان' جدید را از سال 2021 به 2023 و یا 2024 انتقال دهد.
ظرفیت پالایشگاه 'توبان' جدید که با پالایشگاه دیگری ادغام می شود، به 300 هزار بشکه در روز می رسد.
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۶:۱۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید