پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۳۸
IOTC
سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۴۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
معاون اول رئیس جمهوری:

بهینه سازی انرژی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: موضوع بهینه سازی انرژی یکی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم خواهد بود، عادلانه و منصفانه نیست که این میزان از منابع کشور هدر رود و محیط زیست را نیز نابود کند.

بهینه سازی انرژی از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، 16 خردادماه) در مراسم اعطای دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست از خدمات ارزنده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دست اندرکاران این سازمان قدردانی کرد و با اشاره به توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس گفت: متاسفانه کشوری که بیش از همه در ایجاد و توسعه گازهای گلخانه‌ای نقش داشته ، در اقدامی برتری جویانه و بی‌حساب نسبت به این توافق به نوعی ابراز تردید و اعلام کرده است که ترجیح من بیش از این که مردم جهان باشند مردم آمریکا هستند.


وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا گویا فراموش کرده است که گازهای گلخانه‌ای تولید شده در آمریکا زندگی همه بشریت را تهدید کرده و این اتفاق اگر یک متهم اصلی داشته باشد این متهم آمریکاست که باید به وظایف انسانی و قانونی خود طبق توافق‌نامه پاریس عمل کند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به سو مدیریت در دوره گذشته و تصمیم برای خشک کردن تالاب هورالعظیم، تصریح کرد: خشک شدن هورالعظیم می‌توانست یکی از کانون‌های تهدید استان خوزستان شود، اما با همت وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست امروز بیش از 80 درصد آن آب دارد و به کانون حیات و زندگی تبدیل شده و در عین حال مشکلی هم بر سر راه توسعه و کارهای اقتصادی ایجاد نکرده است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: در مسئله آلودگی هوای کلان‌شهرها نیز با حساسیت روی آلاینده‌های اصلی تمرکز داده شد و یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها این بود که نیروگاه‌ها به جای مصرف سوخت مازوت از گاز استفاده کنند و امروز تقریبا سوخت همه نیروگاه‌های حساس به گاز تبدیل شده است.

وی یکی از جهت‌گیری‌های آینده کشور را بهینه سازی انرژی عنوان کرد و افزود: بهینه سازی انرژی تعهد ملی و بین‌المللی ماست و هم یک تعهد عقلانی در کشور است، عادلانه و منصفانه نیست که این میزان از منابع کشور هدر رود و محیط زیست را نیز نابود کند، موضوع بهینه سازی انرژی در دولت دوازدهم یکی از اولویت‌های اصلی خواهد بود.
(سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید