جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۳۸
IOTC
سه شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۴۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ناوگان نفتکش ایران در سراسر جهان حمل نفت و گاز انجام می دهد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت : موضوع جوان‎سازی ناوگان و کاهش سن نفتکش ها به شکل جدی دنبال می شود و قصد داریم به تدریج با ورود به آبهای بین‎المللی، سهم خود را از بازار بدست آورده و به حمل نفت و گاز در سراسر جهان برای مشتریان بپردازیم.

ناوگان نفتکش ایران در سراسر جهان حمل نفت و گاز انجام می دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شرکت ملی نفتکش، سیروس کیان ارثی درباره برنامه نوسازی نفتکش های کشور، اظهار داشت: این شرکت از رشد سفارشات در بازار کشتی ‎های نفتکش آگاه است و اقدامات لازم برای ساخت کشتی برای جایگزینی کشتی‎های قدیمی را در دستور کار دارد.

وی در گفتگو با نشریه انگلیسی «تریدویندز» با بیان اینکه قیمت ساخت کشتی‎های نوساز به کمترین سطح خود رسیده و این بهترین زمان برای نوسازی ناوگان است گفت: اکنون قصدی برای گسترش ناوگان نداریم، اما بطور جدی به دنبال جوان‎سازی ناوگان و کاهش سن کشتی‎های خود هستیم و برای آن برنامه ریزی کرده‎ایم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: علاوه بر حمل و نقل نفت خام، این شرکت در زمینه حمل و نقل گاز مایع (LPG) و محصولات شیمیایی نیز اقدام می کند و قصد دارد که فعالیت خود را در این دو حوزه افزایش دهد.
به گفته وی، برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران موجب بازگشت شرکت ملی نفتکش به بازارهای بین ‎المللی و اروپایی شد، درحالی که پیش از تحریم ها 15 درصد از ناوگان نفتکش های کشور در بازار داخلی و 85 درصد نیز در بازار حمل و نقل بین ‎المللی فعال بودند.
این مقام مسوول در شرکت ملی نفتکش ایران تاکید کرد: ناوگان نفتکش، تمامی‎گواهینامه‎های لازم را از موسسه های رده ‎بندی معتبر بین‎المللی اخذ کرده و پوشش‎های بیمه‎ای مربوطه را از نیز شرکت های معتبر جهانی دریافت کرده است.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفتکش ایران در سال 1334 هجری شمسی تأسیس شد و اکنون با در اختیار داشتن ناوگانی با ظرفیت 15.5 میلیون تن بزرگترین شرکت نفتکش در جهان به شمار می‎رود؛ این شرکت نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایران را به بازارهای صادراتی انتقال می‌دهد.
سفارش نفتکش های بزرگ امسال در حال افزایش است، به طوری که اکنون فهرست ساخت این نوع نفتکش به بیش از 100 فروند رسیده است.
پیش از این، میرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از امضای بیش از 70 قرار داد اجاره نفتکش‎های ایرانی با شرکت‎های بزرگ خارجی پس از برجام خبر داده و گفته بود: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت ناوگان این شرکت نداریم.
به گفته وی، شرکت‌های که با آنها قرارداد اجاره کشتی امضا شده است، به‎طور عمده اروپایی و آسیایی هستند.
(سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید