پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۱۵
IOTC
چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۳۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

توضیح زنگنه درباره شایعه تغییر مدیران نفتی/انتقاد از دروغ پردازی برخی رسانه ها

وزیر نفت درباره ادعاهای مربوط به تغییر مدیران نفتی منتقد دولت گفت: مدیران به طور طبیعی تغییرات دارند. مدیران ارشدی که مخالف دولت هستند و علیه دولت کار کرده اند و سیاست های دولت را قبول ندارند، برای چه باقی می مانند، خودشان باید کنار بروند، آنها برای دولت دیگری بوده اند.

توضیح زنگنه درباره شایعه تغییر مدیران نفتی/انتقاد از دروغ پردازی برخی رسانه ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییر و تحول در وزارت نفت گفت:چرا برخی رسانه ها حیثیت حرفه ای خود را با دروغ پردازی های بی پایان زیر سوال می برند.
وی افزود: درباره حوزه نفت از آقای رئیس جمهوری بپرسید، فعلا تا 100 روز وزیر هستم.
زنگنه گفت: 2 ، سه سال پیش دو رسانه اعلام کردند مدیران ارزشی را کنار گذاشتند که این ادعا دروغ بود، آن زمان، بحث ارزشی بودن نبود، یک سری از مدیران بازنشسته شده بودند.
زنگنه یادآور شد: تعدادی از معاونان دوره آقای احمدی نژاد نیز باقی ماندند که برخی از آنها تا الان نیز هستند، زیرا آنها افراد شایسته ای به شمار می روند.
وزیر نفت افزود: دوباره می گویند که می خواهند مدیران مخالف دولت را کنار بگذارند. آن موقع گفتند که مدیران منتقد را برداشتند، پس چرا الان دوباره می گویند که می خواهند بردارند، که نشان می دهد حرف قبلی آنها دروغ بوده است.
وی با طرح سوالی گفت: مگر می شود مدیر مخالف دولت را باقی گذاشت؟ پس مردم برای چه رای دادند؟ در واقع، مردم به یک سیاست، فکر و گفتمان رای دادند.
زنگنه ادامه داد: اگر چنین فردی در دستگاه های مختلف مانند نفت وجود دارد، برای چی می ماند؟ یعنی سیاستی را که قبول ندارد می خواهد اجرا کند؟ اگر سیاستی را قبول ندارد برای چه اجرا می کند؟ اگر می گوید قبول ندارم اما اجرا می کنم، باید از وی سوال کرد که تو اصلا چه فعال سیاسی هستی؟ باورها و اعتقاداتت چه ارزشی دارند که برای این که باقی بمانی حاضر هستی همه باورها و اعتقاداتت را زیر پا بگذاری؟
زنگنه تاکید کرد: به نظر من هویت یک انسان برای این است که باورها و اعتقاداتش را پیاده و اجرا کند. اگر یک مدیری مخالف برخی سیاست ها باشد نمی تواند آنها را اجرا کند، مدیران باید سیاست هایی را اجرا کنند که به آنها باور و اعتقاد داشته باشند.

**انتقاد از دروغ پردازی برخی رسانه ها
وزیر نفت درباره دریافت پول صادرات نفت نیز بیان داشت: ما پول خود را می گیریم. شایعاتی است که می گویند پول را نمی دهند و پول نیست، مدارکش را ارایه کنند.
زنگنه با انتقاد از رعایت نشدن اخلاق حرفه ای توسط برخی رسانه ها، ادامه داد: این چه رفتار رسانه ای است؟ مثلا می گویند آقای «ج.پ» در جایی با فلان فرد ملاقات کرده است، بگویید ج.پ چه کسی است، اسم وی را ذکر کنید. یا اگر می ترسید نامش را به ما بگویید، به قوه قضاییه اعلام کنید که به تخلفات رسیدگی می کند.
وی گفت: نمی دانم که این چه نوع رفتار رسانه ای هست، چرا شما اهالی رسانه این رفتار غیر حرفه ای را محکوم نمی کنید.
وزیر نفت افزود: به عنوان مثال، یک نفر می گوید 20 میلیارد دلار پول نفت در خارج است و به کشور نیامده است، بگویند کجاست، چرا در ذهن مردم شبهه ایجاد می کنند.
زنگنه اضافه کرد: مثلا می گویند که ایران در قرارداد صادرات به ترکیه، جریمه شده است و گاز مفت می دهد، هرچه توضیح می دهیم باز حرف خود را تکرار می کنند.
وی ادامه داد: در فضای رسانه ای، شرف و اخلاق رسانه ای، مساله مهمی است. چرا عده ای اخلاق حرفه ای را رعایت نمی کنند؟
وزیر نفت با انتقاد از بی اخلاقی های دوران انتخابات، بیان داشت: در دوره انتخابات که خدا و پیغمبر کنار گذاشته شد. اما حالا که انتخابات تمام شد و خدا و پیغمبر و افکار عمومی است.
زنگنه گفت: مردم می فهمند. چرا برخی رسانه ها حیثیت حرفه ای خود را با دروغ پردازی های بی پایان زیر سوال می برند. مخاطب این صحبت، رسانه هایی غیر از صدا و سیما هستند که متاسفانه با پول دولت کار می کنند.

**ایران به تعهدات خود در اوپک پایبند است
وزیر نفت درباره میزان تولید و فروش نفت ایران گفت: میزان تولید و صادرات ما همان آماری است که منابع ثانویه (غیررسمی) اعلام کرده اند که برای همه کشور ها، ملاک است.
زنگنه افزود: به همان سهمیه ای که در جلسه اوپک تعیین شده وفادار بوده ایم. بیشتر کشورها به سهمیه های تعیین شده وفادار بوده اند.
وی اضافه کرد: گزارشی که منتشر شده نشان می دهد اوپک به 100 درصد تعهدات خود پایبند بوده است.
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید