جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۱۳
IOTC
چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۵:۱۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۸۳۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

وزیر نفت کویت :بازارهای جهانی نفت به زودی به مرحله ثبات می رسد

وزیر نفت کویت ضمن استقبال از دستیابی صادر کنندگان نفت به توافقی بر سر تمدید 9 ماهه توافق نفتی وین از برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت خبر داد .

وزیر نفت کویت :بازارهای جهانی نفت به زودی به مرحله ثبات می رسد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران وعصام المرزوی وزیر نفت کویت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد : با تحولات مثبت اخیر در بازارهای جهانی نفت طی ماه ژوئیه سال جاری شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود .
وی افزود: پیش بینی کویت بر آن است که شرایط حاکم بر بازارهای جهانی نفت رو به استقرار است و نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت .
المرزوق تصریح کرد: شورای نظارت بر توافق نفتی وین، خواستار توافق اعضا بر سر تمدید 9 ماهه توافق قبلی شده بود تا شرایط برای همکاری بیشتر بیش از 6 ماه فراهم شود.
وی تصریح کرد: پایبندی صادرکنندگان نفت به تعهدات خود فراتر از حد انتظار و موفقیت آمیز بوده است و قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ماه های آینده به سمت ثبات بیشتر پیش خواهد رفت.
کویت هم اکنون ریاست کمیته نظارت بر اجرای توافق وین را بر عهده دارد .
المرزوق افزود: کویت به اجرای توافق نفتی وین پایبند است و از برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت حمایت می کند و با کاهش حجم ذخایر در سطح بین المللی، قیمت نیز به شرایط پایدارتر و مناسب تری خواهد رسید.
وزیران نفت 12 کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته در وین گردهم آمدند و در تصمیمی سرنوشت ساز مصوبه سال گذشته خود در کاهش تولید را برای یک دوره 9 ماهه تمدید کردند.
روند رو به کاهش ذخیره سازی های نفت خام انگیزه ای شده تا وزیران انرژی عضو اوپک از جمله عربستان، عراق، الجزایر، کویت و ایران در اظهارنظرهای خود از تمدید این توافق تا ماه مارس سخن بگویند.
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۰۵:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید