پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۷
IOTC
پنج شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۷۸۶
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
اوپک 14 تایی شد

توافق «دسامبر 2016» اوپک در «مه2017» مهر تمدید 9 ماهه خورد

وزیران نفت و انرژی کشور های عضو اوپک در نشست پشت درهای بسته بر سر تمدید توافق ماه نوامبر این سازمان مبنی بر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت در بازه زمانی 9 ماه به اجماع رسیدند.

توافق «دسامبر 2016» اوپک در «مه2017» مهر تمدید 9 ماهه خورد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اجماع اعضا بر سر نه ماه تمدید مصوبه قبلی تصویب شد
تمدید توافق این سازمان در مدت زمان 9 ماه به پایان رسید.نه ماه تمدید مصوبه قبلی تصویب شد

همچنین اعضای اوپک، امروز گینه استوایی را  به عنوان جدیدترین عضو اوپک تأیید کردند تا تعداد اعضای این سازمان به 14 کشور برسد. این کشور سومین تولیدکننده بزرگ نفت در آفریقاست.

گینه استوایی در ماه ژانویه امسال میلادی اعلام کرده بود که برای تبدیل شدن به چهاردهمین عضو اوپک تلاش می کند.

بیانیه پایانی این نشست تا دقایقی دیگر در نشست مطبوعاتی با حضور محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک و خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و رئیس دوره ای اوپک قرائت می شود.

پس از پایان این نشست قرار است ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت تهران، دومین نشست وزیران نفت عضو اوپک و غیر عضواوپک با حضور سران هیئت های نمایندگی همه کشورهای تولید کننده نفت اوپک و غیر اوپک و دبیر کل اوپک برگزار شود.

بررسی های کارشناسی نشان می‌دهد اعضای اوپک به توافق ماه نوامبر 2016 که از اول ژانویه 2017 اجرایی شده است بیش از صد در صد عمل کردند، این در حالی است که این میزان برای غیر اوپک ها به 50 درصد می رسد و کشورهای مانند قزاقستان، مکزیک و آذبایجان چندان به تعهد خود عمل نکردند.

(پنج شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶) ۱۹:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید