پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۴۰
IOTC
شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۶۰۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

ادای احترام به مقام شامخ شهید موسی پور توسط معاون وزیر نفت

علی کاردر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به همراه محمود بیلکار مدیر امور مالب شرکت ملی نفت ایران ومدیران و روسای پایانه های نفتی ایران به مقام شامخ شهید موسی پور ( شهید آتش) ادای احترام کرد

ادای احترام به مقام شامخ شهید موسی پور توسط معاون وزیر نفت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،علی کاردر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به همراه محمود بیلکار مدیر امور مالب شرکت ملی نفت ایران ومدیران و روسای پایانه های نفتی ایران به مقام شامخ شهید موسی پور ( شهید آتش) ادای احترام کرد . کاردر در جریان سفر به جزیره خارگ و بازدید از بزرگترین مرکز صادرات نفت خام کشور با حضور بر روی اسکله T و مشهد شهید موسی پور از مقام این شهید والام مقام صنعت نفت کشور ادای احترام کرد و گفت : با اشاره به رشادت های شهید موسی پور، یادآور شد: شهید موسی پور از اسوه های برجسته کار و تلاش و الگوی جانفشانی در صنعت نفت کشور بود که درحال انجام وظیفه و خدمت به ایران اسلامی لحظه ای از کار و تلاش غفلت نکرد.
وی یادآور شد: در زمان جنگ پایگاه استراژیک صدور نفت ایران، جزیره خارک بود که حدود 95 درصد نفت خام از طریق این جزیره صادر می‌شد و به عنوان پایانه منحصر به فرد صدور نفت کشور، در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 834 بار مورد هجوم هوایی قرار گرفت.

شهید علی اصغر موسی پور، در چهارم فروردین 1327 در همدان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود سه ساله بود که مادرش را از دست داد و در پنج سالگی پس از درگذشت پدرش نزد عموی خود به زندگی ادامه داد. پس از مدتی برای برای زندگی با خواهر خود به آبادان مهاجرت کرد و دیپلم فنی خود را از آموزشکده فنی صنعت نفت اخذ کرد. پس از اتمام سربازی به استخدام شرکت ملی نفت ایران در آمد و کار خود را در پالایشگاه آبادان آغاز کرد و از همان ابتدا در اداره نظارت بر صادرات مواد نفتی مشغول به کار شد.
در سال 1353 ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام های علی و امیر است. تا سال 1359 در آبادان زندگی کرد وبا شروع جنگ تحمیلی و تعطیلی پالایشگاه آبادان خانواده خود را به همدان برد و خود نیز به لاوان منتقل شد.

شهید موسی پور در شامگاه هشتم خردادماه 1361 جهت انجام ماموریت به جزیره خارگ منتقل شد و در حالی که تنها 18 ساعت از حضور ایشان در خارگ نگذشته بود، در اثر حمله هواپیماهای دشمن بعثی در حوالی ساعت 15:10 دقیقه در اثر بمباران اسکله شرقی (اسکله تی) به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیام تسلیت و خبر شهادت شهید موسی پور از سوی مدیریت شرکت ملی نفت ایران و انجمن اسلامی صنعت نفت در تاریخ 12 خرداد 1361 از طریق رادیو به خانواده ایشان ابلاغ شد.

(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۷:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید