شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳
IOTC
شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۵۲۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

نمایندگان شرکت ملی نفت ایران از اندونزی دیدن می کنند

'شمس العالم' مدیر صنایع بالادستی شرکت نفت اندونزی (پرتامینا) روز شنبه اعلام کرد که یک تیم از شرکت ملی نفت ایران برای مذاکره با مقامات اندونزی در آینده ای نزدیک به جاکارتا سفر می کند.

نمایندگان شرکت ملی نفت ایران از اندونزی دیدن می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل تارنمای 'تمپو' به نقل از این مقام اندونزی اعلام کرد این سفر در چارچوب توسعه پروژه های نفت و گاز صنایع بالادستی پرتامینا در خارج از این کشور انجام می شود.

شمس العالم تصریح کرد که این تیم ظرفیت های علملیاتی پرتامینا را مورد بازدید قرار می دهد.
به گفته این مقام اندونزیایی، اگر کشورش موفق به کسب حضور در دو میدان نفتی ایران شود، این امر می تواند افزایش تولید نفت را در پی داشته باشد.
وی همچنین گفت که یکی از دو میدان نفتی ایران ظرفیت تولید حدود 55 هزار بشکه در روز و دیگری ظرفیت 75 هزار بشکه در روز را دارد.
مدیر صنایع بالادستی شرکت نفت اندونزی (پرتامینا) با اظهار خوش بینی نسبت به حضور در این دو میدن نفتی ایران، گفت در صورتی که در خصوص دو میدان نفتی به توافق برسیم، پرتامینا افزایش ظرفیت تولید خواهد داشت.
وی گفت که میزان تولید روزانه این شرکت می تواند بین 200 تا 300 هزار بشکه در روز و یا بیش از 500 هزار بشکه در روز به طور کلی افزایش یابد.
این مقام اندونزیایی همچنین اعلام کرد که زمینه های توسعه همکاری با روسیه و آفریقا نیز در دست بررسی است که جنبه های مختلف آن در سال جاری انجام می شود.
پرتامینا سال 2016 توسعه همکاری با کشورهای خارجی از جمله کانادا، فرانسه، ایتالیا، میانمار، نامیبیا، تانزانیا، نیجریه، گابن و کلمبیا را انجام داده که این همکاری ها در تانزانیا، نیجریه و گابن به مرحله عملیاتی رسیده است.
شرکت ملی نفت ایران و شرکت پرتامینا اندونزی مرداد ماه به منظور مطالعه توسعه دو میدان آب ‎تیمور و منصوری (آسماری – بنگستان) در جهت افزایش ضریب برداشت نفت خام تفاهمنامه همکاری و قرارداد محرمانگی امضا کردند و اخیرا یک هیات پس از پایان کار مطالعاتی به تهران رفت تا مذاکرات را ادامه دهد.
'ویراتماجا پوجا' مدیر کل شرکت نفت و گاز اندونزی نیز هفته گذشته اعلام کرد انتظار می رود کشورش واردات گاز مایع (LPG) از ایران را افزایش دهد.
(شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید