پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۹
IOTC
جمعه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۵۱۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
آژانس بین المللی انرژی:

تقاضای جهانی نفت در سال 2017 کاهش می یابد

شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا بنا به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی* اعلام کرد، انتظار می رود تقاضای جهانی نفت از 1.6 میلیون بشکه در روز سال گذشته به 1.4 میلیون بشکه در سال 2017 کاهش یابد.

تقاضای جهانی نفت در سال 2017 کاهش می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سی ان بی سی در تارنمای این شبکه نوشت، این امر، مشکلات تولیدکنندگان نفت که برای افزایش قیمت تلاش می کنند را بیشتر می کند.

آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: شاخص های اولیه سه ماهه نخست 2017 نشان دهنده افزایش تقاضای جهانی نفت در سال 2017 است واحتمال کاهش تقاضای نفت در ژاپن، آلمان، کره جنوبی و هند زیاد است.
آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه فوریه (بهمن-اسفند) برای دومین ماه متوالی تولید خود را کاهش داده است.
اوپک در پایان سال 2016 با کاهش تولید نفت با هدف بالا بردن سطح قیمت موافقت کرد، اما برخی کشورهای غیراوپک که به این توافق پیوسته بودند، تا کنون به طور کامل از آن تبعیت نکرده اند.
بنا به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در سال 2017 تولید غیراوپک 400 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و به 58 میلیون و 100 هزار بشکه در روز می رسد.
به گزارش ایرنا، صبح امروز قیمت های نفت افزایش پیدا کرد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال صبح امروز به قیمت 51 دلار و 73 سنت و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا به بهای 48 دلار و 59 سنت معامله شد.
(جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید