جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۰۲
IOTC
دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۵۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

پیش بینی افزایش چشمگیر قیمت جهانی نفت/ پس از 2020 رشد نرخ های انرژی تهدیدی برای بازار

تازه ترین پیش بینی پنج ساله آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد، پس از سال 2020 خطر افزایش قیمت جهانی نفت بازار را تهدید می کند، زیرا ممکن است عرضه جهانی نفت از تقاضای آن کمتر شود، مگر آنکه پروژه های جدید نفتی بزودی آغاز شود.

پیش بینی افزایش چشمگیر قیمت جهانی نفت/ پس از 2020 رشد نرخ های انرژی تهدیدی برای بازار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، آژانس یاد شده در گزارش نفت سال 2017 خود با عنوان «تحلیل و پیش بینی بازار» اعلام کرد: به نظر می رسد ظرف سه سال آینده قیمت های جهانی نفت با خطر افزایش روبرو نیستند، اما پس از آن رشد عرضه به طور چشمگیری کاهش خواهد داشت.

بنابر این گزارش، روند عرضه و تقاضای نفت نشان می دهد در سال 2022 تولید جهانی نفت به کمترین سطح آن در 14 سال گذشته می رسد و بازار با کمبود عرضه روبرو می شود.
طی چند سال آینده عرضه نفت در آمریکا، کانادا، برزیل و نقاط دیگر افزایش خواهد داشت، اما چنانچه افت سرمایه گذاری در صنعت نفت بروز کند، در سال های 2015 و 2016، این رشد ممکن است در سال 2020 متوقف شود.
سرمایه گذاری انجام شده در صنعت نفت شیل آمریکا به شدت افزایش خواهد داشت، شواهد اولیه مخارج سرمایه گذاری در سال 2017 دلگرم کننده نیستند و
بنابر اعلام آژانس مزبور، تقاضای جهانی نفت در پنج سال آینده، رشد پیدا می کند و در سال 2019 از مرز 100 میلیون بشکه در روز خواهد گذشت و در سال 2020 رکورد 104 میلیون بشکه در روز را ثبت می کند.
پیش بینی شده است، از هر 10 بشکه تقاضای نفت جهان، هفت بشکه آن مربوط به آسیا باشد و تقاضای نفت هند از چین فراتر خواهد رفت.
وسایط نقلیه برقی مهمترین عامل تاثیر گذار بر تقاضای نفت است و آژانس بین المللی نفت پیش بینی می کند که در سال 2022، بخش ناچیزی از تقاضای سوخت کاهش پیدا کند.
«فاتح بیرول» مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی گفت: شاهد آغاز دومین تکانه عرضه نفت در آمریکا هستیم و بزرگی آن بستگی به چگونگی تغییر قیمت های نفت دارد.
وی افزود: چنانچه سرمایه گذاری در صنعت نفت جهان به طور چشمگیری افزایش پیدا نکند، دور جدید ناپایداری قیمت نفت را در آینده مشاهده خواهیم کرد.
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید