سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷
IOTC
دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۹۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
وزیر نفت در مراسم گرامیداشت روز زن

کمک به بهبود شرایط کاری زنان صنعت نفت در اولویت قرار دارد

وزیر نفت با بیان این که از کمک به بانوان تا جایی که در توانم باشد، مضایقه نمی کنم، گفت: بخشی از قدم‌هایی که باید برای خانم‌ها برمی داشتیم را برداشتیم و بقیه کارها به همت و تلاش آنها بستگی دارد.

کمک به بهبود شرایط کاری زنان صنعت نفت در اولویت قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مهندس بیژن زنگنه امروز دوشنبه (١٦ اسفندماه) در مراسم بزرگداشت روز زن در جمع بانوان صنعت نفت اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در حوزه بانوان صنعت نفت به همت خانم تندگویان در وزارت نفت و خانم مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در دولت و بقیه دوستان کارهایی انجام شد که جای قدردانی دارد.


وی با بیان این که موضوع زنان پیش از هر چیزی یک امر فرهنگی است، تصریح کرد: ما تا آنجایی که می توانیم باید سعی کنیم تغییرات یا اصلاحاتی را در دیدگاهایمان در این زمینه ایجاد کنیم.

مهندس زنگنه با بیان این که موافقتم را با ادامه خدمت بانوان صنعت نفت تا سن ٦٠ سالگی که به درخواست آنان بوده است، اعلام کرده ام، تصریح کرد: اگرچه بر اساس مبانی حقوق، تساوی زن و مرد را باید مراعات کنیم اما در جایگاه، هیچکس نمی تواند به جایگاه یک خانم و مادر برسد؛ مردها نیز به این موضوع اذعان دارند.

زنگنه با بیان این که طی سال‌های اخیر هر کاری که از دستم بر می آمد سعی کردم برای خانم‌ها با وجود تمام محدودیت‌ها انجام دهم، خطاب به بانوان صنعت نفت اظهار کرد: هیچوقت ادعا نداشتم که تمام کارهایی که شما خواستید را انجام دادم، اما با همت خانم تندگویان کارهای خوبی نیز انجام شده است.

وزیر نفت از کمک هزینه به کارمندان خانم دارای فرزندان زیر ٦ سال بعنوان یکی از این کارها نام برد و ادامه داد: امسال در بخشنامه ای ابلاغ کردم که هیچ مدیری حق ندارد خانمی را به دلیل خانم بودن از انتصاب سمتها و مشاغل بازدارد.

وی افزود: البته مشاغل اقماری، نوبت کاری‌هایی غیر از کار درمان و کار در سکو، مناسب بانوان نیست.

وزیر نفت ضمن قدردانی از بانوان صنعت نفت از همسران کارکنان مرد صنعت نفت نیز که بار خانواده را به دوش می کشند، قدردانی کرد.
(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید