جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۱۷
IOTC
دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۸۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

لیبی تولید نفت خود را روزانه 120 هزار بشکه کاهش داد

«احمد شوقی» مدیرکل بازاریابی وزارت ملی نفت لیبی اعلام کرد که کشورش تولید نفت خود را یکصد و 20 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

لیبی تولید نفت خود را روزانه 120 هزار بشکه کاهش داد
به گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی روزنامه مصری الیوم السابع مصر، شوقی در کنفرانس مطبوعاتی شامگاه یکشنبه اعلام کرد، کاهش تولید نفت لیبی درنتیجه برخی از اقدامات فنی است که در میدان های نفتی این کشور صورت می گیرد.
این مقام نفتی لیبیایی با اشاره به این که اقدامات فنی برای ایمنی میادین نفتی لازم است، تصریح کرد، تولید نفت لیبی پیش از این، 750 هزار بشکه در روز بوده است.
لیبی بزرگترین ذخایر نفتی را در آفریقا داشته و دارای دهمین ذخایر بزرگ نفتی در جهان است.
این کشور از سال 2011 و سرنگونی قذافی درگیر بحران امنیتی و جنگ داخلی شد و تولید نفت این کشور که در حدود 1.65میلیون بشکه در روز بود، به شدت کاهش یافت.
شرکت ملی نفت لیبی اوایل دی ماه گذشته اعلام کرد، پس از محاصره 2 ساله میدان نفتی اصلی 'شراره '( Sharara)، عملیات استخراج نفت از این میدان به تدریج از سر گرفته شد.
مسئولان این شرکت با تایید این که خطوط لوله میدان های نفتی شراره و' El Feel 'بازگشایی شده است، ابراز امیدواری کردند که در سه ماه آینده روزانه 270 هزار بشکه نفت به تولید ملی اضافه شود.
اوپک در نشست رسمی دهم آذر در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. اجرای این توافق از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی) آغاز شده است و 6 ماه ادامه دارد.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنا شده اند.
(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید