پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۷
IOTC
یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۷۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

۲۵۰ کیلومتر خطوط صادرات نفت پایانه خارگ بازرسی هوشمند می‌شود‌

مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: به منظور بازرسی خطوط صادرات نفتی برای نخستین بار عملیات توپک‌رانی هوشمند در ۲۵۰ کیلومتر خط لوله نفتی خارگ اجرا شد.

۲۵۰ کیلومتر خطوط صادرات نفت پایانه خارگ بازرسی هوشمند می‌شود‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، غلامحسین گرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توان عملیاتی کارکنان پایانه نفتی ایران در خارگ افزایش یافته است، اظهار داشت: توان عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بالاترین سطح آمادگی خود از نظر نیروی انسانی و فنی است.


وی از اجرای پروژه بازرسی داخلی از خطوط لوله نفتی به روش توپک‌رانی هوشمند توسط متخصصان صنعت نفت خبرداد و تصریح کرد: برای نخستین بار عملیات توپک‌رانی هوشمند در 250 کیلومتر خط لوله نفتی خارگ تا گناوه با تلاش متخصصان صنعت نفت اجرا شد.

مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه عملیات توپک‌رانی با پیک به وزن 2 تن با سرعت 1.5 متر بر ثانیه در خطوط لوله نفتی رها می‌شود، خاطر‌نشان کرد: پیک رها شده بر اثر اختلاف فشار همراه سیال حرکت و این پیک ضمن ثبت دقیق موقعیت خود تمامی اطلاعات مربوط به خطوط را ضبط می‌کند و پس از تحلیل در اختیار متخصصان قرار می‌گیرد. عملیات توپک‌رانی از طریق چند خط لوله نفتی به خط 42 اینچ انتقال نفت وارد و از خط انتقال ترمینال نفتی خارگ خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در این عملیات هیچ خللی در روند صادرات نفت خام ایجاد نمی‌شود تصریح کرد: در انجام این عملیات به منظور ایمنی بیشتر و جلوگیری از خطرات احتمالی یک شناور همراه تجهیزات کامل تعمیراتی، روند این عملیات را پایش می‌کند. با انجام این عملیات سلامت بیش از 93 درصد خطوط صادرات نفت تضمین می‌شود.
(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید