جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۱۴
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
معاون وزیر نفت:

ضریب بازیافت مخازن ذخیره نفت خام فرسوده افزایش می‌یابد‌

معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: با استفاده از توانمندی متخصصان و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید و پیشرفته در قالب دو پیوست جدید ضریب بازیافت مخازن ذخیره نفت فرسوده افزایش می‌یابد.

ضریب بازیافت مخازن ذخیره نفت خام فرسوده افزایش می‌یابد‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، حبیب الله بیطرف بعدازظهر امروز در آئین افتتاح پروژه مخازن ذخیره 10 میلیون بشکه‌ای نفت خام بخش خصوصی در محدوده دیلم و گناوه با بیان اینکه توجه به صنایع پایین دستی از اولویت‌های وزارت نفت است اظهار داشت: بهره‌برداری از منابع نفت و گاز و توسعه صنایع پایین دستی در راستای توانمندی اقتصادی و ایجاد اشتغال و گسترش فناوری‌ از سیاست‌های مهم وزارت نفت است.


وی توسعه مخازن ذخیره نفتی از برنامه‌های مهم وزارت نفت دانست و با تاکید بر استفاده از توان داخلی در اجرای طرح‌های تدوین شده تصریح کرد: برای افزایش توان تولید و عملیات، توسعه مخازن ذخیره نفت خام در دستور کار قرار دارد که باید دو نیاز اصلی پایه‌ای سرمایه و فناوری و تکنولوژی در بدنه آن گنجانده شود.

معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با تاکید بر بازسازی مخازن ذخیره نفت فرسوده و قدیمی با تکنولوژی جدید با توان داخلی گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از مخازن به روش‌های قدیمی و ده‌ها سال قبل بهره‌برداری و مقرون به‌صرفه اقتصادی نیست باید ضریب بازیافت مخازن افزایش یابد.

بیطرف با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند فناوری‌های جدید است تاکید کرد: در قراردادهای جدید نفتی استفاده حداکثر از توان داخلی وانتقال فناوری و ظرفیت‌های داخلی به عنوان دو پیوست جدید افزوده شده است.

وی بیان کرد:در عقد قراردادهای توسعه میدان‌های نفتی مقرر شده شرکت‌های ایرانی به عنوان شریک شرکت‌های خارجی در قراردادهای اصلی حضور داشته باشند.

معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با تاکید بر توانمندی بالای شرکت‌های نفتی ایرانی در قراردادهای جدید نفتی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت در دنیا از توان و فناوری بالایی برخوردارند، سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت این است درصورت حضور هر شرکت که با خود سرمایه و فناوری به کشور می‌آورند باید یک شریک ایرانی با توانمندی بالا وجود داشته باشند.

بیطرف با بیان اینکه جمهوری اسلامی از نظر توان، استقلال و خوداتکایی اقتصادی مسیر بسیار شکوهمندی را پیموده و شکوفا کرده گفت: اگر اقتصاد کشور با توانمندسازی بتواند مقاومت و پایداری را در فراز و نشیب‌های جهانی و در ارتباط با نیازهای داخلی پیدا کند به اهداف اصلی و پایه‌ای انقلاب اسلامی دراین زمینه دست می‌یابد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران اجرای پروژه ذخیره مخازن نفتی بخش خصوصی تصریح کرد: این پروژه از نظر ذخیره‌سازی نفت خام نقش کلیدی در بخش پایانی طرح و برنامه‌ای نفتی دارد.

مجری ساخت مخازن ذخیره نفت خام در دیلم و گناوه با بیان اینکه ظرفیت این مخازن 10 میلیون بشکه نفت خام است افزود: این پروژه در محدوده شهرستان‌های گناوه، دیلم بدست متخصصان، مدیران و کارگران ایرانی با اعتبار 7 هزار و 280 میلیارد ریال طراحی، نظارت و اجرا شد.

وحید ذاکری با بیان اینکه 36 درصد به ظرفیت ذخیره سازی و صادراتی نفت خام کشور افزوده شد گفت: مخازن ذخیره سازی 10 میلیون بشکه‌ای نفت خام امید به عنوان بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی نفت خام بخش خصوصی کشور است.

مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا با بیان اینکه این مخازن با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده است، افزود: این مخازن از بزرگترین سیستم‌های اندازه‌گیری نفت خام تحت عنوان میترینگ و اتاق کنترل هوشمند برخوردار است.

وی افزود: این مخازن به تجهیزات به امکانات پیشرفته مجهز است که در زمان حوادث پیش‌بینی نشده مانع از شعله‌ور شدن آتش و خسارت جانی و مالی می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه 14 مخزن در این مجموعه ساخته شده است خاطر‌نشان کرد: این تاسیسات شامل هشت مخزن یک میلیون بشکه‌ای، 2 مخزن 500 هزار بشکه‌ای و چهار مخزن هر کدام به ظرفیت 250 هزار بشکه است.

مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 100 هکتار اجرا شده گفت: این تاسیسات در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت خیز جنوب شامل مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجری و گچساران احداث شد.
(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید