پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۱
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۱۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با افتتاح ۸ مخزن جدید؛

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در پایانه‌های نفتی کشور ۳۵ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به افتتاح هشت مخزن جدید ذخیره‌سازی نفت خام، گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام پایانه‌های نفتی کشور ۳۵ درصد افزایش یافت.

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در پایانه‌های نفتی کشور ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران وظیفه ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور را برعهده دارد.


وی اضافه کرد: پایانه‌های نفتی ایران آخرین حلقه زنجیره تولید نفت و گاز ایران اسلامی هستند و پایانه نفتی خارگ بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور را صادر می کند.

موسوی افزود: مخازن ذخیره‌سازی پایانه‌های نفتی ایران به تلاش کارکنان این شرکت در سراسر کشور به استانداردهای جهانی نزدیک شده است و این جزو هدف‌گذاری شرکت در سال‌های اخیر بوده است که به‌خوبی شاهد اجرا این روند بدون وقفه هستیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: امروز شاهد افتتاح هشت مخزن یک میلیون بشکه‌ای، چهار مخزن به ظرفیت هر کدام ۲۵٠ هزار بشکه و دو مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای مجموع مخازن نفت خام گناوه هستیم.

وی اضافه کرد: این مخازن در زمینی به مساحت ١٠٠ هکتار ساخته شده است که به‌عنوان پشتیبان پایانه نفتی خارگ وارد مدار عملیاتی می‌شود. این طرح به طور کامل توسط بخش خصوصی به انجام رسیده است و ۳۵ درصد به حجم ذخیره‌سازی نفت خام پایانه‌های نفتی ایران می‌افزاید.

موسوی یادآور شد: خوشبختانه در سال جاری شاهد شکوفایی بخش عملیاتی و فنی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه صادرات نفت خام کشور هستیم و در ماه اخیر مدیریت عملیات با کمک تمامی تلاشگران شرکت پایانه‌های نفتی ایران موفق به پهلودهی، بارگیری و جداسازی نفتکش‌های غول پیکر شدیم.

وی بیان کرد: این روند در حوزه صنعت نفت با انجام تنوع عملیاتی بی‌سابقه بوده است و این موضوع نشان‌دهنده عزم راسخ پرسنل خدوم صنعت نفت کشور در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۶:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید