جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۶
IOTC
چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۴۰۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بهره‎برداری از بزرگترین مجموعه مخازن نفتی بخش خصوصی در استان بوشهر

در نهمین روز دهه فجر انقلاب، بزرگترین مجموعه مخازن نفتی بخش خصوصی کشور به بهره‌برداری رسید.

بهره‎برداری از بزرگترین مجموعه مخازن نفتی بخش خصوصی در استان بوشهر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، امروز با حضور حبیب الله بی طرف، معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت بزرگترین مجموعه مخازن بخش خصوصی کشور برای ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت خام در استان بوشهر در حد فاصل شهرستان های گناوه و دیلم به بهره‌برداری رسید.

این تاسیسات که در زمینی به مساحت 100 هکتار ایجاد شده زمینه ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت را فراهم می سازد تا طی فرایندی برای امر صادرات به جزیره خارگ منتقل شود.

این مجموعه با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده و با بهره برداری از آن 36درصد به ظرفیت ذخیره‌سازی و صادراتی کشور اضافه می شود.

استفاده از توان و دانش متخصصان بومی کشور برای ساخت این پروژه ، زمینه ای ایجاد کرده است که سهم ذخیره سازی نفت در کشور را تا 36 درصد ارتقاء می‌دهد.

مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: برای ساخت این مجموعه عظیم ذخیره‌سازی نفت ، هفت هزار و 280 میلیارد ریال هزینه شده است.

وحید ذاکری اضافه کرد: از مزیت‌های این پروژه، استفاده از تکنولوژی برای جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی با استفاده از اتاق های کنترل هوشمند است.

مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا عنوان کرد: هشت مخزن یک میلیون بشکه‌ای ، 2 مخزن 500 هزار بشکه‌ای و چهار مخزن هر کدام به ظرفیت 250 هزار بشکه در این تاسیسات ساخته شده است.

وی گفت: این تاسیسات پس از جمع‌آوری نفت منطقه گوره و گناوه در شمال استان بوشهر، جهت انجام صادرات به پایانه نفتی خارگ منتقل می‌کند.

 

(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵) ۱۴:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید