جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۳۲
IOTC
دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۳۱۴
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
رویترز:

قیمت نفت پس از نشست وزیران اوپک افزایش یافت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، پس از نشست آخر هفته وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برخی تولیدکنندگان غیراوپک، قیمت نفت امروز(دوشنبه) در بازارهای جهانی اندکی بالا رفت.

قیمت نفت پس از نشست وزیران اوپک افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از رویترز، اوپک در بیانیه دیروز (یکشنبه) خود اعلام کرد، اعضای این سازمان و سایر تولیدکنندگان موافق کاهش تولید، با قدرت اجرای این برنامه را آغاز کرده اند.

با این حال، افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، تا حدی تاثیر بیانیه مذکور بر قیمت های نفت را خنثی کرد و جلوی افزایش چشمگیر قیمت های نفت را گرفت.
وزیران نفت اوپک در پایان نشست دیروز خود در وین با انتشار بیانیه ای اعلام کردند، کشورهای اوپک و غیراوپک با قدرت شروع به اجرای برنامه کاهش تولید کرده اند. اوپک در تاریخ 30 نوامبر (10 آذر) با هدف بالا بردن قیمت های نفت و به تعادل رساندن بازار نفت، برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد.
بر اساس بیانیه یاد شده، مازاد عرضه 1.8 میلیون بشکه در روزی نفت در بازارها به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.
قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 02:15 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 6 سنت افزایش نسبت به جمعه گذشته به 55 دلار و 55 سنت رسید و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور به بهای 53 دلار و 27 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته پنج سنت افزایش داشت.
شرکت های نفتی آمریکا در هفته منتهی به 20 ژانویه (اول بهمن) به تعداد دکل های فعال حفاری این کشور 29 دستگاه افزودند. این افزایش هفتگی در چهارسال گذشته بی سابقه است.
براساس اعلام شرکت بین المللی نفتی بیکر هیوز آمریکا، شرکت های نفتی آمریکایی در هفته گذشته تعداد دکل های فعال حفاری را به 551 دستگاه افزایش داده اند.
تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تا کنون بیش از 6 درصد افزایش یافته است.
(دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵) ۰۹:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید