جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۷
IOTC
دوشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۲۹۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

بازتاب گسترده افزایش درآمدهای نفتی ایران در رسانه های منطقه

رسانه های خبری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روز دوشنبه با انتشار گسترده خبر افزایش درآمدهای ارزی جمهوری اسلامی ایران پس از دستیابی به توافق هسته ای وین، آن را از مهمترین عوامل برجام دانستند.

بازتاب گسترده افزایش درآمدهای نفتی ایران در رسانه های منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از نشریه پرشمارگان القبس کویت با انتشار مطلبی در این زمینه نوشت: ایران همزمان با افزایش درآمدهای نفتی خود به یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به کشورهای کره جنوبی و هند تبدیل شده است و دستیابی به درآمد 29 میلیارد دلاری در مدت 9 ماه مهمترین نشان توافق هسته ای این کشور به شمار می آید .

القبس با اشاره به این که مقامات وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده اند که این کشور درآمدهای نفتی خود را در آینده بیش از حجم کنونی افزایش خواهد داد، تصریح کرد: تهران توانسته است توانمندی خود را در صادرات نفت پس از لغو تحریم ها به مرز 2 میلیون و 257 هزار بشکه افزایش دهد.
پایگاه اینترنتی معتبر 'عیون الخلیج' نیز با اشاره به رکورد زنی فروش نفت ایران به هند در سال 2016 پس از پایان تحریم ها نوشت: ایران درصورتی که طی سال 2015 هفتمین صادر کننده نفت به هند لقب گرفته بود، توانست خود را تا رتبه چهارم بالا بکشد.
روزنامه الانباء کویت هم نوشت: هند که سومین کشور خریدار بزرگ نفت در جهان است در سال گذشته نزدیک به 473 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرد که این یک روند رو به پیشرفتی برای ایران نشان می دهد و این مسیر در ماه دسامبر سال 2016 نیز بازهم افزایش یافت و به روزانه بیش از 546 هزار بشکه رسید.
نشریه معتبر الرای کویت نیز با چاپ گزارشی در این زمینه نوشت: روند صادرات نفت ایران در ماه دسامبر بازهم رو به افزایش گذاشت و حجم افزایش صادرات نفتی ایران به کره جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت برابر شده است .
خبرگزارس رسمی کویت نیز در خبری مشابه با اشاره به افزایش منابع مالی ایران پس از روند رو به توسعه صادرات نفت و لغو تحریم ها نوشت: همزمان دستیابی اعضای اوپک به توافق نفتی وین کمک شایانی به برقراری ثبات در بازارهای جهانی است و نخستین توافق از سال 2008 محاسبه می شود .
(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید