سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳
IOTC
جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۲۳۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

برای خرید نفت کارت‌خوان هم دارید؟!

مهندس عباس آغاز، مسئول اتاق میترینگ اسکله شرقی است. ساکن بوشهر است و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نفت از دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه. این جوان هم عاشق جزیره خارگ و همینطور کارش است

برای خرید نفت کارت‌خوان هم دارید؟!
مهندس عباس آغاز، مسئول اتاق میترینگ اسکله شرقی است. ساکن بوشهر است و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نفت از دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه. این جوان هم عاشق جزیره خارگ و همینطور کارش است. در توضیح عملیات انجام شده در این اتاق می‌گوید که کار اصلی‌ای که اینجا انجام می‌شود کنترل دما، فشار،و فلو ( حجم) نفتی است که باید وارد هر کشتی بشود. همچنین از آنجایی که نفت ناخالصی هایی مثل آب و گاز دارد، کار محاسبه ناخالصی‌ها توسط دستگاه‌های پیشرفته در این اتاق انجام و در نهایت میزان حجم نفت خالص به کشتی اعلام می‌شود. در اینجا یکی از همراهان‌مان به شوخی می‌پرسد: "اینجا برای دریافت پول نفت، کارت‌خوان هم دارید؟ " که همه حاضران در اتاق میترینگ با این حرف می‌خندند.
در اسکله شرقی فعلا 5 کشتی می‌توانند در اسکله پهلو گرفته و به طور همزمان نفت وارد مخازنشان شود و همه کارکنان این اسکله خودشان را مجددا برای این حجم از کار، کاری که تا چند سال قبل تجربه آن را داشتند، آماده می‌بینند.
روی یکی از دیوارهای این اتاق، عکس یکی از همکاران شهیدشان در دوران دفاع مقدس نصب شده است و روی دیوار دیگری، چندین عکس از همین اسکله قرار دارد که در دوران جنگ تحمیلی، بمباران شده بود. با دیدن عکس‌ها، انسان باورش نمی‌شود که در چنین فضا و وضعیتی، کار صادرات نفت هرگز متوقف نشده است اما خب، باورکردنی باشد یا نباشد، این یک واقعیت است؛ واقعیتی که در کنار واقعیت‌های دیگری مثل فداکاری، وطن‌پرستی و ایمان، شکل گرفته و در دوران جنگ در میان تک تک ساکنین این جزیره هم، تجلی یافته بود.
(جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۵۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید