پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۵۱
IOTC
پنج شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۴۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت ملی نفت:

نخستین مناقصه نفتی بین المللی ایران اوایل 2017 برگزار می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت اعلام کرد: نخستین مناقصه بین المللی صنعت نفت در اوایل سال 2017 برای توسعه میدان آزادگان جنوبی برگزار می شود.

نخستین مناقصه نفتی بین المللی ایران اوایل 2017 برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علی کاردر در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری ایران با شرکت شل افزود: تاکنون شرکت های مختلفی برای مشارکت در توسعه این میدان درخواست داده اند بر این اساس امکان دارد توسعه این میدان در قالب یک کنسرسیوم واگذار شود.

وی گفت: تاکنون شرکت های آمریکایی درخواستی نداشته اند.
کاردر، به بی اثر بودن تاثیر تحریم های آمریکا اشاره کرد و افزود: تاکنون شرکت های زیادی برای همکاری و فعالیت به ایران آمده اند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: اگر قرار بود این تحریم ها تاثیر داشته باشد، امروز این تفاهمنامه با شل امضا نمی شد.
کاردر درباره برگزاری مناقصه برای میدان آزادگان نیز گفت: انجام مطالعات و امضای تفاهمنامه، تعارضی با برگزاری مناقصه ندارد؛ پیش از برگزاری مناقصه یک میدان، می توان تفاهم‎نامه مطالعاتی امضا کرد.
وی اضافه کرد: اگر شرکت های ایرانی بتوانند، یک شریک خارجی دارای صلاحیت را یافته و منابع مالی و فناوری را تامین کند، مشکلی در همکاری وجود ندارد.
ایران و شرکت انگلیسی - هلندی شل، تفاهمنامه نفتی برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی را با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و سفیر انگلیس در تهران امضا کردند.
این تفاهمنامه برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی آزادگان جنوبی، یادآوران و کیش امضا شد.
(پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید