چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۵۶
IOTC
چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۱۲۸
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با وجود توفان و در شرایط سخت

عملیات پهلودهی چهار فروند نفتکش پهن پیکر در جزیره خارگ با موفقیت انجام شد

عملیات پهلودهی و بستن چهار فروند نفتکش پهن پیکر بالای 300 هزار تن، در شرایط سخت و با وجود توفان و باد شدید در خلیج فارس، با هدف شتاب در صادرات نفت خام و جلوگیری از خسارت ناشی از تاخیر زمان بارگیری، در پایانه نفتی خارگ با موفقیت انجام شد.

عملیات پهلودهی چهار فروند نفتکش پهن پیکر در جزیره خارگ با موفقیت انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، این عملیات موفقیت آمیز به دستور سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و با تاکید بر تمامی اصول ایمنی و به منظور شتاب در انجام ماموریت های بین المللی وزارت نفت و کاهش در تاخیر بارگیری محموله های مشتریان نفت ایران در دو اسکله «آذرپاد» و «تی» پایانه نفتی خارگ انجام شد.

رییس عملیات دریایی پایانه نفتی خارگ که مسوولیت انجام این عملیات را بر عهده داشت، گفت: پهلوددهی و بستن هر فروند نفتکش پهن پیکر یاد شده در پایانه نفتی خارگ در مدت دو و نیم ساعت با رعایت استانداردهای HSE و ضریب ایمنی بالا با موفقیت انجام شد؛ این در حالی انجام شد که سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز یک متر و 60 سانتیمتر بود.

قاسم کلاتکی افزود: زمان پهلودهی برای هر فروند نفتکش در پهلوگاه ها و اسکله های شرکت پایانه های نفتی ایران در شرایط بهتر از نرم جهانی به طور معمول در مدت دو ساعت و نیم انجام می شود این درحالی است عملیات پهلودهی نفتکش ها در خارج از کشور بیش از 7 ساعت طول می کشد.

وی، رمز موفقیت این عملیات را روحیه جانفشانی، تعهد، تجربه و مسوولیت پذیری کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران خواند و ادامه داد: به دستور مدیرعمال شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیر عملیات شرکت، در این عملیات ما از عوامل طبیعی؛ وجود باد شدید و ارتفاع بالای امواج دریا به عنوان نیروهای کمکی برای پهلودهی نفتکش ها استفاده کردیم و از یدک کش ها برای جلوگیری از شتاب گرفتن نفتکش به سمت پهلوگاه ها بهره بردیم.

کلاتکی تصریح کرد: اگر می خواستیم این عملیات در شرایط مساعد جوی، با هوای آرام و موج پایدار و ثبات دریا انجام شود باید تا یکشنبه هفته آینده (21 آذرماه) منتظر می شدیم؛ اما خوشبختانه به حول قوه الهی، چهار فروند نفتکش یاد شده به پهلوگاه های 11 و 12 در «آذرپاد» و 3 و 5 در اسکله «تی» پهلودهی شدند و هم اکنون در حال دریافت محوله های درخواستی خود می باشند.


(چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید