پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۲۷
IOTC
سه شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۲۰۷۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در هشت ماه نخست سال ٢٠١٦

پایانه های نفتی ایران پنجمین تامین کننده نفت ژاپن شد

واردات نفت ژاپن از ایران در هشت ماهه نخست امسال به بیش از ٢٠٠ هزار بشکه در روز رسید تا ایران به جایگاه پنجمین صادرکننده نفت این کشور صعود کند.

پایانه های نفتی ایران پنجمین تامین کننده نفت ژاپن شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، پایانه های نفتی ایران که در سالهای ٢٠١٤ و ٢٠١٥ با سهم پنج درصدی از بازار نفت ژاپن در جایگاه ششمین تامین کننده نفت این کشور قرار داشت در هشت ماهه نخست امسال با تامین ٦,٥ درصد نفت این کشور به جایگاه پنجم رفت.

عربستان با صادرات یک میلیون و ١٥٥ هزار بشکه در روز و امارات با ٨١٨ هزار بشکه و با سهم به ترتیب ٣٤,٦ و ٢٥ درصدی بزرگترین تامین کنندگان نفت ژاپن هستند.

ایران طی هشت ماهه اول سال ٢٠١٦ به طور متوسط صادرات خود را به ژاپن ٤٥ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ٢١٦ هزار بشکه در روز رساند.

ژاپن  در سال ٢٠١٦ روزانه ٢ میلیون و ٩٥٠ هزار بشکه نفت خام از کشورهای عضو اوپک وارد کرد که معادل ٨٨ درصد واردات این کشور است.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عربستان، امارات، قطر، کویت به ترتیب چهار تامین کننده بزرگ نفت ژاپن هستند، ایران به همراه روسیه با سهم ٦,٥ درصدی هم اکنون در جایگاه پنجم قرار دارند.

متوسط صادرات نفت ایران در ماه اکتبر ٢ میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه در وز بوده است.

میزان واردات نفت کشورها، در ماه‎های مختلف سال با توجه به مسایلی مانند میزان مصرف پالایشگاهها و یا انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاهها متغیر است.

(سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید