شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۷
IOTC
سه شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۷۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

معرفی فرصت های سرمایه گذاری در پایانه های نفتی ایران به شرکت های هلندی

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت در حوزه صادرات نفت خام و میعانات گازی، فرصت های سرمایه گذاری در مناطق عملیاتی این شرکت را به فعالان هلندی علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه معرفی کرد.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری در پایانه های نفتی ایران به شرکت های هلندی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی در حاشیه همایش چشم انداز پروژه های فراساحلی در هلند افزود: شرایط و وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در سال های اخیر به روزهای گذشته خود نزدیک شده است و این درحالی است که تمامی تاسیسات و تجهیزات و زیرساخت های ذخیره سازی، بارگیری و صادراتی نفت خام و میعانات گازی جمهوری اسلامی نوسازی شده و ارتقا یافته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: در زمینه نوسازی اسکله ها، بازوهای بارگیری، تاسیسات ذخیره سازی و گوی های شناور می توانیم با شرکت های هلندی مشارکت داشته باشیم؛ این درحالی است که شماری از گوی های شناوری (SPM) که در پایانه های نفتی ایران برای بارگیری محموله های نفتی و میعانات گازی به کار می رود، ساخت سازندگان هلندی است و از این رو می توان برای تامین تجهیزات آنها مشارکت داشت.

موسوی یادآور شد: هم اکنون با نوسازی تاسیسات، امکان پهلودهی و بارگیری همزمان 10 فروند نفتکش در پایانه نفتی خارگ که حدود 93 درصد صادرات نفت خام ایران را به عهده دارد، فراهم شده است و این یک موفقیت بزرگ برای اقتصاد ملی جمهوری اسلامی به شمار می آید.

وی ادامه داد: فعالیت شرکت پایانه های نفتی ایران برای به روزنگه داشتن تاسیسات ذخیره سازی و صادراتی نفت خام و میعانات گازی کشور به طور مرتب و طبق استانداردهای روز جهان ادامه دارد و هم زمان که شرکت های داخلی بخش بزرگی از نیازهای ما را تامین می کنند، فعالان هلندی نیز می توانند مشارکت داشته باشند.

موسوی با اشاره به ظرفیت تاسیسات صادراتی نفت خام کشور، یادآور شد: پایانه صادراتی خارگ دارای دو اسکله معروف به نام های «تی» در شرق و «آذرپاد» در غرب جزیره است. اسکله شرقی با طول 1840 متر قابلیت پهلودهی همزمان 6 نفتکش تا ظرفیت 300 هزار تن دارد در حالی که نفتکش های غول پیکر با ظرفیت بیش از 500 هزار تن نیز می توانند در اسکله غربی بارگیری کنند.

وی افزود: در پایانه نفتی خارگ، پس از رفع تحریم ها، رکورد بیشترین میزان بارگیری ثبت شده در یک روز، بیش از هفت میلیون بشکه نفت توسط نفتکش ها خارجی و ایرانی بوده است.

در همایش چشم انداز پروژه های فراساحل هلند، بیش از ۶۰ شرکت خارجی فعال در زمینه پروژه های فراساحلی نفت و گاز و شرکت های ایرانی حضور داشتند.

(سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵) ۱۴:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید