پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۵۷
IOTC
دوشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۹۷۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
در چارچوب توافق اوپک در الجزایر

زنگنه: تولیدکنندگان غیر عضو اوپک، اعضای اوپک را همراهی کنند

وزیر نفت گفت: با توجه به این که اوپک به چارچوب توافق رسیده است باید تلاش شود غیراوپکی ها نیز باهم به توافق برسند.

زنگنه: تولیدکنندگان غیر عضو اوپک، اعضای اوپک را همراهی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران؛ بیژن زنگنه، صبح امروز (یکشنبه، دوم آبان‎ماه) در حاشیه «همایش بررسی الزامات و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری» در صنعت نفت در جمع خبرنگاران درباره انتظارش از دیدار و گفتگوهای وزیران انرژی روسیه و عربستان درباره بازار نفت، اظهار کرد: امیدواریم دو طرف بتوانند به تفاهم برسند و کشورهای غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه با اعضای این سازمان همراهی کنند.

وی با اشاره به چارچوب توافق اوپک در الجزایر ادامه داد: امیدواریم روسیه و کشورهای غیرعضو اوپک با تصمیم اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت به تفاهم برسند. 

وزیر نفت درباره این که آیا در نشست عادی ٣٠ نوامبر (١٠ آذرماه) اعضای اوپک در وین، روسیه شرکت می کند، گفت: نوامبر نشست عادی اوپک با حضور وزیران نفت و انرژی این کشور در محل دبیرخانه دائمی این سازمان برگزار می شود و روسیه در این نشست حضور نخواهد داشت.

فرصت سه‎ ماه به قرارگاه خاتم الانبیا برای حضور در میدان آزادگان

وزیر نفت درباره فرصت یکماهه به شرکت‎های زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا برای حضور در میدان آزادگان اظهارکرد: آن ها از ما درخواست کردند برای حضور در این میدان سه ماه به آنها فرصت دهیم و ما موافقت کردیم؛ این فرصت سه ماهه دی‎ماه پایان می یابد.

زنگنه هدف از توسعه میدان‎های نفتی ایران را بالا بردن ضریب بازیافت مخازن عنوان کرد و افزود: با حفاری چاه‎های متعدد هم می توان تولید را افزایش داد؛ اما هدف ما افزایش ضریب بازیافت از مخازن است. 

وزیر نفت درباره این که آیا متن قراردادهای جدید نفتی نهایی شده است، اظهارکرد: هنوز این متن نهایی نشده است و مراحل پایانی را می گذراند و هم اکنون در حال بررسی تایید صلاحیت شرکت های خارجی هستیم. 

زنگنه در واکنش به شیطنت‎های رسانه ای درباره این که وزارت نفت تنها شرکت‎های خارجی را تایید صلاحیت می کند، گفت: تایید صلاحیت شرکت‎های داخلی پیش از این انجام شده و ١١ شرکت تایید صلاحیت شده اند و در این مرحله نوبت شرکت‎های خارجی است. 

به گفته وی، تا زمان ارزیابی صلاحیت‏‎ها، متن مدل جدید قراردادهای نفتی هم نهایی می شود. 

وزیر نفت درباره حضور هندی‎ها در میدان فرزاد بی گفت: پیشنهاد مدل مالی آنها قابل قبول نیست و منتظر پیشنهاد جدید آنها هستیم.

زنگنه درباره این که برخی‎ها معتقدند قیمت خوراک اتان گران است و آیا شما از این قیمت دفاع می کنید، ضمن دفاع از قیمت های کنونی، گفت: اگر قیمت گران است چرا برای یک تن اتان چهار تن تقاضا وجود دارد؟

به گفته وزیر نفت شرکت هایی که از خوراک اتان استفاده می کردند پارسال به ترتیب ٤٨ و ٥١ درصد سود خالص دریافت کردند.  

همایش «بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‎گذاری» با محورهایی از جمله بررسی چارچوب‎ها و ظرفیت‎های قراردادهای مشارکت در صنعت نفت، دیپلماسی انرژی، روش‎های استفاده، انتقال و توسعه فناوری در اجرای پروژه های صنعت، ویژگی‎های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در چارچوب اصول اقتصاد مقاومتی و مشارکت در کنسرسیوم‎ها و کمیته های مدیریت مشترک (JMC)، از صبح امروز یکشنبه (دوم آبان ماه) در سالن همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) آغاز بکار کرد و عصر امروز پایان می یابد.

(دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵) ۱۵:۴۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید