جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۰۱
IOTC
دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۴۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با اجرای طرح تامین منازل مسکونی نفت

جذب کارکنان اقماری‎ محدود می‎شود

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز در تشریح طرح تامین منازل مسکونی کارکنان نفت در منطقه عمومی پارس گفت: با اجرای این طرح، روند خروج کارکنان از طرح های اقماری تسریع می شود.

جذب کارکنان اقماری‎ محدود می‎شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، محسن امیریان با بیان این مطلب افزود: بر اساس دستور وزیر نفت از ابتدای امسال، نیروهای اقماری تنها در سکوها و جزایر (به استثنای جزیره خارک) جذب می شوند و باقی نیروها باید به صورت بومی بکار گرفته شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که نیرویی قصد دارد در جایی به غیر از وطن اصلی خود خدمت کند، باید با شرایط منطقه کنار بیاید و در آنجا ساکن شود؛ در واقع وزارت نفت قصد دارد سیاست درازمدت خود را به گونه ای تنظیم کند که حداقل ۹۰ درصد نیروها بومی باشند و تنها یک درصد امکان اقماری برای جذب نخبگان و شرایط خاص وجود داشته باشد.

امیریان با بیان این که اجرای طرح تامین منازل مسکونی به حذف روش اقماری کمک می کند و کارکنان را در منطقه اسکان می دهد، افزود: به دلیل سیاست کلی برای جلوگیری از شهرک سازی، این منازل مسکونی در بافت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: ساخت منازل مسکونی ویژه کارکنان صنعت نفت به تقویت و توسعه زیرساخت ها، خدمات شهری و امکانات رفاهی در شهرهای مورد نظر کمک کند و از همه مهم تر اینکه این منازل با توجه به بافت شهر و سلیقه کارکنان ساخته می شود و با بافت شهر همگون است.

تامین ۷ هزار واحد منزل مسکونی در منطقه پارس

وی به برنامه تأمین هفت هزار واحد مسکونی در منطقه عمومی پارس اشاره کرد و گفت: با اجرای صحیح این طرح، اقتصاد شهرهای میزبان نفت رشد و توسعه می یابد و با ایجاد اشغال و تقویت زیرساخت های شهری با همکاری دستگاه های منطقه به معیشت جامعه پیرامون صنعت نفت کمک می شود.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز در مورد مزایای این طرح برای خانواده کارکنان گفت: این طرح به تقویت بنیان خانواده کارکنان و خانه دار شدن آن ها کمک می کند و روند خروج آن ها از طرح های اقماری را تسریع می بخشد و به حذف هزینه های تردد، اقامت، پذیرایی و سایر هزینه های طرح اقماری می انجامد.

وی به تعهدات صنعت نفت در قبال کارکنان در این طرح اشاره کرد و گفت: به این منظور قرار است سقف ودیعه مسکن به منظور تهیه و رهن مسکن تا زمان ساخت و کمک به کارکنان جهت پرداخت قدرالسهم به سازنده تا سقف ۵۰ میلیون تومان افزایش  یاید.

امیریان افزود: همچنین مزایای کارکنان متناسب با پایه سازمانی با در نظر گرفتن یک ردیف با عنوان حق اسکان، به منظور تسهیل پرداخت اقساط به مدت ۱۰ سال افزایش می یابد، اما با اعمال این طرح وضعیت اقماری کارمندان حذف می شود.

همکاری دستگاه های اجرایی در به ثمر نشستن طرح تامین منازل مسکونی

وی همچنین از تعهدات دستگاه های منطقه برای اجرای این طرح یاد کرد و گفت: مهندسان مشاور از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انتخاب می شوند، همچنین مکان یابی و جانمایی محل ساخت و مساعدت در تأمین آب، برق، مخابرات و دیگر زیرساخت ها و نیز اخذ مصوبات شورای شهرسازی و مجوز و پروانه ها و صدور مجوز کاربری و تغییر کاربری‌ها بر عهده دستگاه های استان است.

محسن امیریان ضمانت وزارت نفت برای خرید واحدهای باقی مانده درخواستی خود در متراژهای متوسط ۹۰ متر در صورت نبود متقاضی با قیمت مقطوع تعیین شده در ابتدای پروژه، برخورداری از تخفیف زمین‌ها و برخورداری از مزایای ساخت و فروش مراکز تجاری و فروش درصدی از واحدهای احداثی به متقاضیان به صورت آزاد بر اساس تفاهم با اداره کل مسکن و شهرسازی را از مزایای این طرح برای سازندگان طرح بر شمرد.

وی در مقابل تعهدات سازنده را تشریح کرد و گفت: سازنده باید کارهای تملک زمین را انجام دهد و در طول ٢ سال از آغاز انعقاد طرح پروژه را تکمیل کند و همچنین برای کیفیت ساخت نیز باید متعهد باشد.

(دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید