جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۰۴
IOTC
دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۴۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
محسن رضایی:

جنگ در سال ۶۱ و ۶۲ به خارگ منتقل شد/ عراق نمی‌خواست نفت صادر شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ در سال ۶۱ و ۶۲ به خارگ منتقل شد و عراق با بمباران‌های پیاپی نمی‌خواست حتی یک بشکه نفت صادر شود ولی با مقاومت مردم و کارکنان نفت به هدفش نرسید.

جنگ در سال ۶۱ و ۶۲ به خارگ منتقل شد/ عراق نمی‌خواست نفت صادر شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، محسن رضایی در خارگ اظهار داشت: خارگ از روز اول و تا آخرین روز جنگ زیر بمباران بود. این جزیره که یکی از مهمترین جزایر ایران و شاهرگ اقتصادی ایران اسلامی در صادرات نفت است در دوران جنگ نقش مهمی داشت.

وی افزود: در سال‌های ٦١ و ٦٢ جنگ به جزیره خارگ منتقل شد و رژیم بعث عراق قصد داشت جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و صدام اعلام کرد که اجازه صادرات حتی یک بشکه نفت ایران را نمی‌دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: کارکنان شرکت نفت و اهالی جزیره خارگ جانفشانی بسیار بزرگی کردند و اجازه ندادند دشمن به هدف خودش برسد.

سرلشکر رضایی با اشاره به خرید ده‌ها هواپیماها توسط عراق با مدرن‌ترین وسایل برای بمباران خارگ، ادامه داد: هواپیمای بسیار دقیقی نیز از فرانسه خریداری کردند و می‌آمدند و این جزیره را بمباران می‌کردند.

وی بیان کرد: در یک مقطع جنگ به صورت کامل بین خارگ و نیروی هوایی ارتش عراق منتقل شد و سعی می‌کردند که با موشک این قطب اقتصادی را سرنگون کنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مقاومت مردم خارگ و به‌ویژه کارکنان شرکت نفت باعث شد که تاسیسات رو پا بماند و بلافاصله پس از بمباران‌های شدید رژیم بعثت عراق، این تاسیسات را مجدد آماده بهره‌برداری می‌کردند.

وی گفت: این رویدادها یکی از صحنه‌های فراموش نشدنی ایثار و مقاومت در جزیره خارگ و تاریخ دفاع مقدس است.

(دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید