جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۳۵
IOTC
دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۴۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
نظرسنجی‌ها نشان می دهد

تنها راه بالابردن قیمت های نفت، کاهش عرضه اوپک است

یک نظرسنجی از مدیران شرکت های نفت و انرژی نشان داد که تنها راه بالا بردن قیمت‎های نفت، کاهش عرضه اوپک است.

تنها راه بالابردن قیمت های نفت، کاهش عرضه اوپک است
  • پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز به نقل خبرگزاری شینهوا نوشت: بر اساس نظرسنجی یک شرکت پژوهشی مستقر در دوبی، اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای رساندن قیمت‎های نفت خام به بالای ٥٠ دلار برای هر بشکه و نگهداری آن در همان سطح، باید تولید خود را کاهش دهند.

    این دیدگاه دو سوم از ٢٥٠ مدیر بین‎المللی انرژی فعال در کشورهای حوزه خلیج فارس است که در نظرسنجی روز ٢٢ سپتامبر (اول مهر ماه) موسسه «جی آی کیو اینداستری سروی» شرکت کردند و نتیجه آن روز یکشنبه (چهارم مهر ماه) منتشر شد.

    قرار است اعضای اوپک که حدود یک سوم نفت جهان را تامین می کنند و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک روز ٢٨ سپتامبر (چهارشنبه هفتم مهر ماه) در تلاش برای دستیابی به توافقی برای بهبود قیمت‎ها از طریق محدود کردن تولید نفت، در الجزلیر با هم گفت‌و‌گو کنند.

    آخرین باری که اوپک تصمیم به کاهش عرضه گرفت، سال ٢٠٠٨ و در واکنش به بحران جهانی اقتصاد بود.

    این در حالیست که ٢٠ درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی گفته اند که در صورت ناتوانی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای دستیابی به توافق،  قیمت‎های نفت خام دوباره پائین خواهد رفت.

    الجزایر روز یکشنبه (چهارم مهر ماه) در باره احتمال دستیابی به توافق میان تولید کنندگان عمده نفت برای تثبیت بازار جهانی، ابراز خوش بینی کرد.

    نورالدین بوطرفه، وزیر انرژی الجزایر گفته است: من بسیار امیدوار هستم که اعضای اوپک بتوانند به اجماع برای بازگرداندن ثبات به بازار پرنوسان نفت، دست یابند.

    وی افزود: عربستان سعودی و ایران به عنوان اعضای پرنفوذ اوپک، نشانه های مثبتی از احتمال همکاری برای محدود کردن تولید خود در کوتاه مدت، فرستاده‎اند و مذاکرات با تولیدکنندگان غیراوپک شامل روسیه نیز برای ترغیب آنان به تثبیت تولید، ادامه دارد.

(دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید