سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۷
IOTC
شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۲۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

تحقق اقتصاد مقاومتی با ساخت کالاهای راهبردی در پایانه های نفتی ایران

شرکت پایانه های نفتی در شمار صد شرکت برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی قرارگرفت این موقعیت با برنامه ریزی همه جانبه و هدفمند مدیریت بازرگانی این شرکت حاصل شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی با ساخت کالاهای راهبردی در پایانه های نفتی ایران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیر بازرگانی شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه  اجرای سیاست های  اقتصاد مقاومتی در این شرکت  بیش از 40 درصد  صرفه جویی به همراه داشته است می گوید  در شرکت پایانه های نفتی ایران توجه و حمایت از تولید ملی از مهمترین و کلیدی ترین  مولفه های اقتصاد مقاومتی است.
 
ولی محمد دهقانپور  که حمایت از تولید داخل  به منظور  تحقق سیاست های  اقتصاد مقاومتی  از برنامه های  اصلی شرکت پایانه  های نفتی ایران است که در همین راستا بخشی از  تجهیزات، کالاو قطعات  تاسیسات از طریق شرکت های توانمند داخلی  تولید و تامین می شود.
 
وی با اشاره به اینکه  یک دستگاه عملگر برقی(IQ35) از روش مهندسی معکوس در کشور  و با نظارت  و زیر نظر  کارشناسان  ابزار دقیق شرکت پایانه ها تولید  شد  و  برای تست میدانی  به جزیره خارگ ارسال شده است که درصورت تایید این کالای پر مصرف در کشور تولید می شود و شرایط  تولید انبوه  این محصول در کشور  فراهم شده است.
 
به گفته دهقانپور ، تاکنون بخشی از  قطعات  یدکی پمپ ها، کمپرسورها و شیرهای مورد نیاز  شرکت پایانه های نفتی ایران با همکاری شرکت های داخلی بومی سازی شده است.
 
مدیر بازرگانی  شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: تاکنون 250  قطعه کاربردی  در داخل کشور تولید  و تست های کاربردی آنها انجام شده است که قیمت این اقلام در مقایسه  با نمونه های خارجی آن حدود  40 درصد کمتر است.
 
وی یاد آور شد:  تلاش برای  استفاده از تولیدات داخلی درپایانه های نفتی ایران  دارای منافعی  است که از آن جمله  ایجاد اشتغال ، کاهش وابستگی به واردات ، جلوگیری از خروج ارز از ویژگی های  بومی سازی و تولید  داخلی این قطعات است.
 
دهقانپور گفت:  ارتقای کیفی محصولات و تولید ات داخلی نیز از ضروریاتی است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی  و کنترل  و مهار خرید  کالاهای خارجی تولید کنندگان  داخل کشور مورد توجه قرار گرفته است.  
(شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵) ۱۵:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید