سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۱۸
IOTC
دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۸۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
با هدف پیوستن به کریدور شمال به جنوب انجام می شود

احداث مخازن صادراتی نفت و فرآورده های نفتی در غرب کشور

با احداث پایانه مخازن صادراتی نفت و فرآورده های نفتی، جمهوری اسلامی با پیوستن به کریدور شمال به جنوب، به گرجستان و دریای سیاه متصل شود.

احداث مخازن صادراتی نفت و فرآورده های نفتی در غرب کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رییس هیات مدیره پالایشگاه رهام این مطلب را در مراسم افتتاح فاز اول پالایشگاه رهام در جلفا آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: فاز 2 این پالایشگاه نیز باظرفیت پالایش روزانه 50 هزار بشکه نفت خام در این منطقه احداث خواهد شد.

عبدالرسول میرزایی ضمن تایید توافق با وزارت نفت برای تامین خوراک این پالایشگاه اظهار داشت: برای احداث فاز 2 به 450 میلیون دلاری سرمایه گذاری نیاز است.

وی گفت: چنانچه وضعیت تامین خوراک تا یک ماه آینده این پالایشگاه قطعی شود، فاز 2 در مدت سه سال ساخته خواهد شد.

میرزایی همچنین با اشاره به ورود فناوری های جدید در حوزه ازدیاد برداشت از مخازن، تصریح کرد: شرکت های کانادایی و نروژی برای ورود فناوری های جدید و ازدیاد برداشت از مخازن نفتی کشور مشارکت می کنندطرح های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی در دست اقدام است و تاکنون سه فناوری پیشرفته ازدیاد برداشت از چاه ها و مخازن نفتی وارد کشور شده که نقش زیادی در افزایش تولید داشته است.

وی اضافه کرد : اکنون فناوری ازدیاد برداشت شرکت استات اویل نروژ در میدان های مشترک به کار گرفته شده است.

رییس هیات مدیره پالایشگاه رهام افزود: فناوری شکاف هیدرولیک که در طرح های ازدیاد برداشت کاربرد دارد و در اختیار شرکتی کانادایی بود، در کشور به کار گرفته شده است.

میرزایی گفت: قرار است پایانه هاو مخازن صادراتی نفت و فرآورده های نفتی نیز با هدف پیوستن به کریدور شمال به جنوب احداث شود.

وی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی در نظر دارد از راه این کریدور به گرجستان و دریای سیاه متصل شود./ منبع ایرنا

(دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۲۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید