شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۰
IOTC
جمعه / ۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۷۳۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

افزایش امیدواریها به همگرایی ایران و اوپک برای تثبیت بازار

ایران نشانه‌هایی مثبت از آمادگی برای همراهی با تلاش تازه تولیدکنندگان نفت برای تثبیت بازار، نشان داده است.

افزایش امیدواریها به همگرایی ایران و اوپک برای تثبیت بازار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع صنعت نفت و اوپک اعلام کردند ایران نشانه‌هایی مثبت از آمادگی برای حمایت از اقدام مشترک تولیدکنندگان نفت برای تقویت بازار نشان می‌دهد.

منابع یاد شده اعلام کردند اگرچه همراهی ایران با توافق احتمالی برای تثبیت سطح تولید نفت هنوز قطعی نشده، اما جمهوری اسلامی برای دستیابی به درک متقابل و هم‌اندیشی با دیگر تولیدکنندگان نفت تمایل نشان داده است.

یک منبع نزدیک به صنعت نفت ایران، گفت: ایران به زودی به سطح تولید پیش از تحریمها دست خواهد یافت و پس از آن، می‌تواند گفت‌و‌گو برای همکاری با دیگر تولیدکنندگان را آغاز کند.

وی افزود: به طور کلی، ایران از اوپک انتظار دارد که اقدامی فراتر از تثبیت تولید نفت انجام دهد که اکنون در سطحی بی‌سابقه قرار دارد؛ به هر حال اگر مسئله تثبیت تولید نفت نیز بتواند به افزایش قیمتها کمک کند، ایران آماده است در قالب اظهارنظرهای مثبت، از این حرکت حمایت کند.

قرار است کشورهای تولیدکننده عضو و غیر عضو اوپک در حاشیه اجلاس بین المللی انرژی که در ماه سپتامبر در الجزایر برگزار می‌شود، در نشستی غیر رسمی درباره راهکارهای کمک به تقویت قیمت نفت، گفت‌و‌گو کنند.

دیروز (سه شنبه ٢ شهریور ماه) یک منبع اوپکی اعلام کرد ایران از قصد خود برای حضور در این نشست خبر داده است.

یک منبع صنعتی نیز گفت: گفت‌و‌گو‌ها ادامه دارد و من نشانه‌هایی مثبت از سوی بزرگان اوپک (ایران و عربستان) می‌بینم.

وی افزود: روسیه پیش از ملحق شدن به هرگونه توافق، انتظار دارد که همگرایی میان اعضای اوپک مشاهده کند و به همین دلیل، اعضای این سازمان در میان خود در حال رایزنی و طرح‌ریزی توافق هستند.

به گفته این منبع، مهمترین چالش برای دستیابی به توافق، تعیین سطح تولید مورد استناد در توافق تثبیت تولید است. وی گفت: دستیابی به یک عدد، چالشی بزرگ است، مگر این که همه بپذیرند که نوعی انعطاف در کار باشد.

یک منبع اوپکی در خاورمیانه، با تأیید مطلب فوق، گفت: تثبیت سطح تولید اکنون دشوار است زیرا همه در حال افزایش تولید هستند؛ حتی اگر ما برای تثبیت تولید نفت به توافق دست یابیم، بعید است کسی به این توافق پایبند بماند.

(جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید