پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۳۹
IOTC
جمعه / ۲۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۱۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

واردات نفت کره جنوبی از ایران بیش از ٢ برابر شد/ ارتقا پایانه های نفتی ایران مشهود است

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن ١١٥ درصد افزایش یافت.

واردات نفت کره جنوبی از ایران بیش از ٢ برابر شد/ ارتقا پایانه های نفتی ایران مشهود است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران،  واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه پارسال، به دلیل ترغیب کره جنوبی خریدار عمده نفت بسیار سبک در آسیا، به افزایش خرید محموله های نفت خام ایران در ماه گذشته حدود ١١٥ درصد فزایش یافت.

بر اساس آمارهای اداره گمرک کره جنوبی که روز جمعه (٢٥ تیر) منتشر شد، سئول ماه گذشته میلادی یک میلیون و ٤٠ هزار تن معادل ٢٥٤ هزار و ٦٥٣ بشکه در روز نفت خام از ایران خریداری کرده که بیش از دو برابر ٤٨٥ هزار و ١٨٢ تن وارداتی در دوره مشابه پارسال است.

همچنین بر اساس این آمار، کره جنوبی که پنجمین خریدار نفت خام جهان به شمار می رود، در نیمه نخست سال جاری میلادی ٦ میلیون و ١٢٠ هزار تن معادل ٢٤٦ هزار و ٥٢٢ بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده که تقریبا ١٠٨ درصد بالاتر از دو میلیون و ٩٥٠ هزار تن نفت خامی است که در دوره مشابه سال ٢٠١٥ از ایران وارد کرده است.

آمار خرید نفت خام کره جنوبی معمولا شامل میعانات بدون تفکیک می شود.

منابع تجاری پیش بینی می کردند که میزان خرید نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن با توجه به آمادگی شرکت های پالایشگر اس کی انرژی و هانوا توتال پتروکمیکال برای افزایش میزان خرید میعانات پارس جنوبی ایران از حدود سه میلیون تا چهار میلیون بشکه در آوریل و مه به دستکم ٦ میلیون بشکه در ماه ژوئن، به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.

همچنین انتظار می رود واردات میعانات کره جنوبی از ایران در سه ماهه چهارم سال جاری در صورت امضا قرارداد تهران با هیوندای کمیکال برای تامین میعانات دستگاه اسپلیتر جدید دائه سان در سواحل غربی کره جنوبی با ظرفیت ١١٠ هزار بشکه در روز که در نمیه دوم سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد، بازهم افزایش یابد.

هیوندای کمیکال یک سرمایه گذاری مشترک میان هیوندای اویلبانک و لوته کمیکال است.

بر اساس آمار گمرک کره جنوبی به طور کلی این کشور که اقتصاد چهارم آسیا به شمار می رود در ماه گذشته (ژوئن)، ١١ میلیون و ٢٦٠ هزار تن نفت خام معادل دو میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده که ٥,٥ درصد بیشتر از ١٠ میلیون و ٦٧٠ هزار تن وارداتی در ژوئن ٢٠١٥ است.

این کشور در نیمه نخست امسال ٧٠ میلیون و ٩٩٠ هزار تن یا دو میلیون و ٨٦٠ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده که این میزان در دوره مشابه سال ٢٠١٥ میلادی ٦٧ میلیون و ٤٦٠ هزار تن یا دو میلیون و ٧٣٠ هزار بشکه در روز بوده است.

(جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید