سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۱
IOTC
سه شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۹:۵۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۱۳
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
معاون وزیر نفت:

انتقال فناوری، اصل مورد تاکید ایران در قراردادهای جدید نفتی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، انتقال فناوری را اصل مورد تاکید صنعت نفت کشور در اجرای مدل جدید قراردادی این صنعت عنوان کرد.

انتقال فناوری، اصل مورد تاکید ایران در قراردادهای جدید نفتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، علی کاردر عصر امروز (دوشنبه، ٢٢ تیرماه) در مراسم امضای تفاهمنامه مطالعاتی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت زاروبژنفت روسیه، به مدل جدید قراردادی صنعت نفت اشاره کرد و گفت: اصل مورد تاکید در این مدل قراردادی، ضرورت انتقال فناوری است و ما از شرکتهای متقاضی برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران در بخش بالادست انتظار داریم این مهم را مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: سه لایه برای انتقال فناوری تعریف شده است که لایه نخست به فعالیتهای اکتشاف و تولید و مهندسی مخزن مرتبط است؛ در لایه دوم انتقال فناوری به شرکتهای خدمات نفتی ایرانی و در لایه سوم نیز انتقال فناوری ساخت تجهیزات با مشارکت سازندگان داخلی مدنظر است.

کاردر افزود: انتخاب شریک ایرانی از سوی شرکت خارجی نیز با هدف فراهم شدن زمینه انتقال فناوری در همین راستا صورت می گیرد.

وی با بیان این که در دوران پسابرجام، شرکتهای روسی متعددی برای همکاری با صنعت نفت ایران ابراز تمایل کرده اند، ادامه داد: امیدوارم این یادداشت تفاهم مطالعاتی که نخستین همکاری شرکت زاروبژنفت روسیه با شرکت ملی نفت ایران است، سرآغازی برای تعامل بیشتر میان ٢ شرکت باشد.

معاون وزیر نفت یادآور شد: ٢ شرکت می توانند به جز حوزه بالادستی، در زمینه سواپ و خرید و فروش نفت نیز همکاری و تعامل داشته باشند.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت زاروبژنفت روسیه، عصر امروز (دوشنبه، ٢٢ تیرماه) یادداشت تفاهمی را امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه ٢ میدان مشترک غرب کشورمان در دستور کار شرکت روسی قرار می گیرد. 

(سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵) ۱۹:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید