چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۱
IOTC
سه شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۰
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۱۱
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
سخنگوی دولت

افزایش ٢ برابری صادرات نفت ایران از نتایج برجام است

سخنگوی دولت گفت: تحریم های اقتصای بر این مبنا بود که صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز برسد اما در خردادماه فروش نفت این کشور به بیش از ٢ میلیون بشکه و پس از برجام ٢ برابر شده است.

افزایش ٢ برابری صادرات نفت ایران از نتایج برجام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت امروز سه شنبه (٢٢ تیرماه) در نشست خبری خود با خبرنگاراران به موضوع سالروز برجام اشاره کرد و گفت: برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) موفقیتی نسبی برای ایران تلقی می شود زیرا هم اکنون تندروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن مخالفت می کنند.

وی افزود: برجام برنامه ای است که نباید بیش از حد به وجه مثبت آن توجه کرد و نباید بیش از حد موارد منفی آن را در نظر گرفت ما تا آنجا که توانسته ایم از حقوق هسته ای خود دفاع کرده ایم.

نوبخت با بیان این که تحریم اقتصادی علیه ایران نوعی تحریم نفتی بوده است، تصریح کرد: هدف آن بود که ایران تنها بتواند یک میلیون بشکه در روز صادرات نفت انجام دهد اما با اجرای برجام و لغو تحریمها توانستیم در خرداد ماه امسال صادرات نفت خود را به ٢ میلیون و ٥٦٨ هزار بشکه افزایش دهیم که این از نتایج برجام است و نمی تواناین مهم را نادیده گرفت.

سخنگوی دولت ادامه داد: قصد داشتن با تحریم قتصادی ایران را منزوی کنند اما دیدیم که با صف کشی کشورها برای امضای قرارداد با ایران این گونه تحریم ها امروز منزوی شده است.

(سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید