جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۱۵
IOTC
دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۶۰۷
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در گفتگو با بلومبرگ:

ایران ٨٠ درصد سهم خود را از بازار نفت پس گرفته است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد که ایران توانسته است ٨٠ درصد سهم خود از بازار نفت در دوران پیش از تحریم را پس بگیرد.

ایران ٨٠ درصد سهم خود را از بازار نفت پس گرفته است

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، سیدمحسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: با وجود تلاش این کشور برای افزایش تولید نفت، بازارهای جهانی نفت امسال ثبات خواهند داشت.

وی افزود: ایران از مجموع تولید کنونی روزانه سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام، ٢ میلیون بشکه را صادر می کند و حدود ٨٠ درصد از سهم خود از بازار نفت پیش از آغاز تحریمها را پس گرفته است.

وی افزود: هدف صادرات نفت ما چهار میلیون بشکه در روز است و برای رسیدن به آن برنامه داریم و منتظر شرایط مناسب هستیم.

قمصری گفت: بازار توازن کنونی خود را حفظ خواهد کرد و بازگشت قیمتها به زیر سطح ٣٠ دلار، حداقل در سال کنونی میلادی، چندان محتمل نیست.

ایران برای ارتقای صنعت نفت و پس گرفتن جایگاه خود به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک، به ١٠٠ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد. هدف جمهوری اسلامی این است که تا سال ٢٠٢١ میلادی، مجموع تولید نفت و میعانات گازی خود را به پنج میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز برساند.

ایران پیش از این توانست با افزایش ٢٥ درصدی تولید خود پس از پایان تحریمها، تردیدها ردباره توانایی صنعت نفت خود برای این کار را بر طرف کند و افزون بر آن، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تولید خود را به چهار میلیون بشکه در روز برساند.

قمصری گفت: سیاست نفتی ما این نیست که نفت را برای ذخیره شدن در نفتکشها تولید کنیم؛ به بیان دیگر، ما به میزانی تولید خواهیم کرد که بازار توان جذب آن را داشته باشد.

به گفته وی، ایران حدود ٢٥ درصد از نفت صادراتی خود را به بازار اروپا می فرستد. افزون بر آن، اگرچه ایران شمار قراردادهای صادرات نفت به آسیا را افزایش نداده، توانسته است حجم صادرات خود را به این منطقه افزایش دهد.

وی افزود: بیشتر مبادلات و قراردادهای ما بلندمدت هستند و جای زیادی برای معاملات تک محموله باقی نمی ماند؛ اکنون نیز با شرکتهای زیادی هم در اروپا و هم در آسیا، در حال مذاکره هستیم.

قمصری همچنین اعلام کرد بخشی از پول محموله های نفتی ایران، اکنون به یورو پرداخت می شود.

(دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۷:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید