پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۰
IOTC
دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۷۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
از ابتدای امسال تاکنون رخ داد

صادرات بیش از ١٥ میلیون تن کالای نفتی از جزیره خارک

رئیس اداره بندر و دریانوردی جزیره خارک گفت: در پساتحریم شاهد حضور و افزایش نفتکشهای خارجی برای حمل محموله های نفتی به مقاصد جدید بویژه کشورهای اروپایی هستیم که در زمان تحریمها بی سابقه بوده است.

صادرات بیش از ١٥ میلیون تن کالای نفتی از جزیره خارک
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، بهمن نکیسا اعلام کرد: کشورهای هلند، فرانسه، ایتالیا ، اسپانیا و روسیه مقاصد جدید بازارهای نفت ایران هستند که از مبدا خارک و با نفتکشهایی از خطوط کشتیرانی یونان، ایتالیا، اسپانیا و آلمان این نوع محموله های نفتی حمل می شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ١٥ میلیون تن کالای نفتی از مبدا جزیره خارگ به مقاصد مختلف بارگیری شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ٦٧ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی جزیره خارک افزود: در این مدت ٤٣٤ فروند انواع شناور به بندر خارگ وارد شدند که ١١٩ فروند از آنها بالای هزار تن و ٣١٥ فروند از آنها زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند و در این زمینه رشد ٣٥ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال گزارش شده است.

نکیسا گفت: در مجموع مقصد شناور های خروجی از خارک به غیر از بنادر کشور شامل کشورهای امارات متحده عربی، ایتالیا، اسپانیا، پاکستان، ترکیه، چین، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، کویت، مصر، هلند، هندوستان و یونان هستند.

جزیره خارک بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور از توابع شهرستان بوشهر در فاصله ٥٧ کیلومتری شمال غرب این بندر در آبهای خلیج فارس واقع است که بیش از ٩٥ درصد صادرات نفت ایران از پایانه های این جزیره صورت می گیرد.
(دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵) ۱۷:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید