جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۳۴
IOTC
سه شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۴۷۵
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نشان عالی روابط عمومی دریافت کرد

هیئت تجلیل دومین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت را شایسته اعطای نشان عالی روابط عمومی دانست.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نشان عالی روابط عمومی دریافت کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از شانا، هیئت تجلیل دومین همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت را شایسته اعطای «نشان عالی روابط عمومی» دانست در این آیین که با حضور کارگزاران روابط عمومی، استادان ارتباطات، دانشجویان و علاقمندان به حوزه روابط عمومی و ارتباطات در تالار وحدت برگزار شد از اکبر نعمت الهی قدردانی شد.

در این مراسم، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، ارتباط مؤثر دستگاهها را با مردم یکی از وظایف روابط عمومیها برشمرد و گفت: در این زمان، هیچ موضوعی بدون حضور مؤثر مردم به سرانجام نمی‌رسد. بنابراین، اجرای هرگونه طرح و برنامه -  بخصوص در ایران -  درگرو حضور و ارتباط مؤثر با مردم است.

رئیس شورای شهر تهران، در این زمینه دفاع مقدس را به‌عنوان مثال مطرح کرد و گفت: دفاع مقدس کاری آسان نبود زیرا جنگ با جان انسانها مرتبط است درحالی‌که در این جنگ همه دنیا علیه ایران بود اما به سبب ارتباط مناسب با مردم و به میدان آمدن آنها، ایران پیروز شد. بنابراین، هم‌اکنون نیز ارتباط مؤثر با مردم برای رفع چالشها، سازنده است.

وی به انباشت اطلاعات در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: دنیای کنونی، جهان اطلاعات است و  روابط عمومیها منبع اطلاعات هستند. ازاین‌رو، یکی از کارکردهای روابط عمومیها،  پایش اطلاعات و گزیده گزینی آنهاست تا مانع کثرت اطلاعات شوند.

 محسن قمی، نیز از سخنرانان این همایش بود؛ وی با اشاره به محتوای مکتب فرانکفورت گفت: ارتباطات، سبک زندگی و صنعت، تولید می‌کند و هم‌اکنون دنیا انتظار ظهور نسل ٥ وب را می‌کشد.

 عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که رسانه‌ها دارای تأثیرگذاری هستند اما نباید در این زمینه اغراق کرد، افزود: چون مخاطب دارای فهم و شعور است و بر اساس پیشداوریهای خود ـ نه پیش فرضهای فرستنده ـ پیام را رمزگشایی می‌کند، به هر میزان که زمان می‌گذرد مخاطب با تاکتیکهای ارتباطی آشناتر می‌شود.

قمی گفت: پیام برخی رسانه‌ها به نسبت رسانه‌های وسیع‌تر، متفاوت است زیرا پیام آنها دارای قدرت معنایی است که این موضوع غیر از قدرت سخت‌افزاری است.

 وی سخن متفاوت و دارای قدرت معنایی همراه با فطرت انسانها را دارای تأثیرگذاری عمیق دانست.

قمی درباره هویت انسان و ارتباطات، ارتباط با که و چه را  دارای اهمیت دانست و در این زمینه سه سطح از سطوح ارتباطی را تبیین کرد: نخست «ارتباط با خود» که نخستین مرحله برای خودشناسی است و اهمیت آن در ارتباط دوسویه زیاد است زیرا اگر انسان با خود ارتباط مناسب برقرار نکند برای ارتباط‌گیری با دیگران با تنگنا مواجه می‌شود.

وی در این بخش، موضوع ارتباط با خداوند را تبیین کرد و گفت: ارتباط‌گیری افرادی که با خداوند ارتباط بهتری دارند، اثربخش‌تر است زیرا انسانها در شبکه فطرت به یکدیگر پیوند می‌خورند.

قمی به سطح سوم ارتباط نیز اشاره کرد و گفت: سومین ارتباط، ارتباط با مردم است. ازاین‌رو،  در مرحله نخست باید برای مردم ارزش قائل شد و از نگاه ابزاری به انسان پرهیز کرد. بنابراین، باید هر انسان را به نوعی تجلی خداوند بدانیم و به همین دلیل وظیفه داریم کرامت انسانها را حفظ کنیم.

دومین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، پیش از ظهر امروز ( سه‌شنبه، ٢٨ اردیبهشت‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد. شعار این آیین "پیش به سوی اخلاق حرفه‌ای و روابط عمومی دانش‌محور " بود.
(سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۴:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید