پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۶
IOTC
جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۳۷۲
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی

جزییاتی از افزایش ۳۱ درصدی حضور خارجی‎ها در نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت

به روزهای برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشگاهی منطقه خاورمیانه و جهان نزدیک می شویم.

جزییاتی از افزایش ۳۱ درصدی حضور خارجی‎ها در نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت

محمد ناصری، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و مدیر بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روزهای منتهی به نمایشگاه بیست و یکم گفت و گویی با خبرنگار NIOC داشته است که در ادامه می خوانید.

 

با توجه به اینکه محور اصلی نمایشگاه بیست و یکم جذب سرمایه و انتقال تکنولوژی است، چه اقداماتی برای افزایش حضور شرکت ها در این نمایشگاه انجام داده اید؟

 

ستاد برگزاری نمایشگاه  تلاش کرده است تا با تغییر شیوه های بازاریابی و جانمایی، شرایط بهتری برای حضور گسترده تر و بهتر شرکت ها فراهم کند. فعالیت های بین المللی جهت ثبت نام شرکت های خارجی از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و ۱۷ بازاریاب در این راستا با ما همکاری کردند که این تعداد نسبت به نمایشگاه بیستم بیش از دو برابر افزایش داشته است؛ همچنین هرکدام از این شرکت ها مجوز داشتند تا در تمامی نقاط دنیا از شرکت های علاقهمند ثبت نام به عمل بیاورند. بدین ترتیب شرکت های خارجی با قدرت انتخاب بیشتری ثبت نام کرده و درنهایت امر جانمایی شرکت ها توسط ستاد برگزاری نمایشگاه انجام شد.

 

چه فضایی از نمایشگاه بین المللی به نمایشگاه بیست و یکم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اختصاص یافته است؟

 

کل فضای سرپوشیده ناخالص نمایشگاه بیست و یکم ۸۰ هزار مترمربع است که در مقایسه با فضای مشابه ۷۰ هزار مترمربع در سال گذشته، حاکی از افزایش ۱۰ هزار مترمربعی است که این امر در نتیجه زیر بار بردن سالن های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ و سری کامل ۲۶ و ایجاد سالن های جدید B۳۸ و C۳۸ است. در نمایشگاه بیست و یکم متراژ مفید فضای سرپوشیده ریالی حدود ۲۴۵۰۰ متر مربع است که با توجه به افزایش حضور مشارکت کنندگان خارجی به میزان ۳۷۵۰ مترمربع کاهش را نشان می دهد. همچنین فضای باز ریالی نیز عدد ۱۰۱۰۲ مترمربع را نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته تقریبا ثابت است.

 

در این نمایشگاه متراژ مفید فضای سرپوشیده ارزی حدود ۱۵۵۵۰ مترمربع است که همانطور که بیان شد در نتیجه پسابرجام و افزایش تقاضای مشارکت کنندگان خارجی نسبت به متراژ ۱۱۹۵۱ مترمربع در دوره گذشته افزایش حدود ۳۶۰۰ مترمربع را نشان می دهد.

 

همچنین فضای باز ارزی نیز عدد ۲۲۱۳ مترمربع را نشان می دهد که در مقایسه با متراژ ۱۰۰۲ مترمربعی سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.  

 

چه تعداد شرکت کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند؟

 

تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه بیست و یکم بیش تر از سال های گذشته است. تا کنون ۹۹۶ شرکت داخلی، ۶۳۴ شرکت خارجی و ۱۵۷ نمایندگی شرکت های خارجی فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کرده و جانمایی شده اند. یعنی در مجموع ۷۹۱ شرکت ارزی جانمایی شده اند، که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۴۵ غرفه افزایش داشته است.

 

کدام کشورهای خارجی امسال برای شرکت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ثبت نام کرده اند؟

 

بیش از ۳۵ کشور خارجی در این نمایشگاه حضور دارند. امسال شاهد حضور پاویون کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اتریش و فنلاند در سالن های ۳۵ و ۳۸ نمایشگاه هستیم.

 

چه شاخصه خاص دیگری را می توانید برای این نمایشگاه ذکر کنید؟

 

امسال شماری از شرکت های معتبر بین المللی بعد از سال ها، دوباره در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت می کنند. هم چنین از لحاظ عملیاتی، با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی ، مجری نمایشگاه بیست و یکم و شرکت ملی نفت ایران یک سالن سرپوشیده با ظرفیت ناخالص ۶۰۰۰ متر برای استفاده در این نمایشگاه احداث شد.

 

ناصری در پایان این گفت و گو از متخصصین و فعالین حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دعوت کرد تا با حضور در این نمایشگاه تخصصی بر غنای آن بیفزایند.

(جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۷:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید