چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۶
IOTC
شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۱۲۰
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

مشکلات بازنشستگان در کارگروهی بررسی و بازبینی می شود

رکن الدین جوادی با اشاره به این که ثبت و انتقال تجربیات بازنشستگان به آیندگان بزرگ ترین قدردانی از این عزیزان است، گفت: برگزاری مراسم های یادبود و گردهمایی برای تقدیر از آن ها کوچک ترین کاری است که ما در حق بازنشستگان انجام می دهیم.

مشکلات بازنشستگان در کارگروهی بررسی و بازبینی می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، مراسم تجلیل از بازنشستگان شرکت ملی نفت ایران با حضور رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و خانواده های بازنشستگان روز جمعه (17 مهر 1394) در محل باشگاه شماره یک، برگزار شد.
رکن الدین جوادی ضمن قدردانی از بازنشستگان و خدمات آن ها در طول خدمت اظهار کرد: قدردانی از زحمات بازنشستگان خدوم، تنها این مراسم ها و یادبودها نیست، بلکه باید با ثبت تک تک تجربیات این عزیزان و انتقال آن به آیندگان به ایجاد جریان ممتدی از انتقال تجربه دست پیدا کنیم تا قدردانی درستی انجام داده باشیم.
وی با اشاره به این که در چنین مراسمی صحبت کردن مدیران لزومی ندارد گفت: باید این سنت که در هر مراسمی مدیران به سخنرانی می پردازند را عوض کنیم، این مراسم برای صحبت کردن بازنشستگان و استفاده از تجارب خود و خانواده هایشان است و باید از این تجربیات برای آینده استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که قدردانی از بازنشستگان باید فعالانه باشد گفت: بازنشستگی به معنای خداحافظی از صنعت نیست، بلکه پله دیگری از مسیر زندگی است و باید با ایجاد ارتباط فعالانه با این عزیزان، مسائل آنها را دنبال کنیم.
جوادی ضمن بر شمردن مشکلات بازنشستگان گفت: بازنشستگان مسائل و مشکلاتی در ارتباط با کار خود دارند که ما وظیفه داریم به آن ها رسیدگی کنیم. از جمله این مشکلات اشتغال فرزندان است که گریبان گیر کل جوانان کشور است.
وی افزود: با قوانین فعلی نمی توان انتظار داشت که فرزندان این عزیزان در صنعت به کار گرفته شوند اما می توان در قراردادهای جدید، متناسب با توسعه صنعت و با در نظر گرفتن صلاحیت های این افراد، تشویق هایی را برای فرزندان بازنشستگان در نظر گرفت.
معاون وزیر نفت در ارتباط با مسائل رفاهی بازنشستگان صنعت نفت گفت: با مسائل بازنشستگی در تعامل با صنعت آشنا هستم و با وجود گام های بسیاری که صندوق بازنشستگی نفت برای رفاه بازنشستگان برداشته است، همچنان کاستی هایی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود.
جوادی همچنین در ارتباط با ایجاد سامانه استماع مشکلات و مسائل بازنشستگان گفت: باید سامانه ای برای شنیدن حرف های بازنشستگان و مسائل آن ها وجود داشته باشد تا بتوانیم جریان ارتباط تعاملی داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که هم اکنون 100 هزار بازنشسته در مقابل 200 هزار شاغل در صنعت نفت وجود دارد گفت: این تعداد بازنشسته آماری است که رسیدگی دقیق تر به این عزیزان را غیرقابل اجتناب می کند.
رکن الدین جوادی افزود: خدمتی که امروز ارائه می کنیم حاصل تلاش و تجربیات عزیزان بازنشسته است و امیدواریم با سرپا و شاداب نگه داشتن صنعت که پایه ثروت کشور است، موجبات سرافزاری عزیزان را فراهم آوریم.

مشکلات بازنشستگان در کارگروهی بررسی و بازبینی می شود

جعفر مدنی زادگان، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات بازنشستگان صنعت نفت گفت: بودن در جمع بازنشستگان و فرهیختگان صنعت نفت، غنیمتی برای ما است و همچون آینه ای می توانیم بیم و شوق ایام ماضی و حاصل آن را برای خودمان ببینیم.
وی افزود: چهره تک تک بازنشستگان حاکی از لحظات سخت، شادی، افتخارآمیز و سترگ است که نمی توان با یک مراسم 3، 4 ساعته از آن قدردانی کرد.
مدنی زادگان افزود: این جلسه تنها بهانه ای برای تکریم بزرگانی است که زیباترین و جذاب ترین لحظات زندگیشان را در خدمت با ایثار گذراندند و سهمی در توسعه صنعت داشتند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای مدیریت توسعه منابع انسانی و صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت گفت: در این کارگروه مسائل مختلف بازنشستگان مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد و با بررسی مسائل رفاهی در کشورهای پیشرفته و امکاناتی که برای بازنشستگان در نظر می گیرند سعی داریم برنامه منسجمی برای بازنشستگی کارمندان خود ارائه کنیم.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران ضمن تشریح اقدامات این کارگروه گفت: در حال حاضر طرحی برای بازنشستگی ارائه شده که در آن دوران کاری کارمندان به سه بخش تقسیم می شود، در بخش اول پس از 10 سال، از طریق مددکاری شرکت ملی نفت، وضعیت مسکن کارمندان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که کارمند مسکن سازمانی نداشته باشد و یا برنامه ای برای تهیه مسکن شخصی تهیه نکرده باشد، با ارائه خدماتی همچون وام و مشارکت های سازمانی برای تهیه مسکن آنها برنامه ارائه می شود.
وی افزود: در مرحله دوم اطلاعاتی از فرزندان کارمندان تهیه می شود و این که چه برنامه ای برای آینده آن ها دارند و در نهایت مرحله سوم به کارهای باقیمانده و مسائل و مشکلات فردی آنها پرداخته می شود.
جعفر مدنی زادگان افزود: این طرح که برای تأیید به هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه شده می تواند به ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق برای بازنشستگان بیانجامد و حتی قابلیت های آن ها برای بعد از بازنشستگی نیز مد نظر قرار بگیرد.
وی با اشاره به سامانه ارتباط با مدیر و مددکاری گفت: هر هفته مسائل و نظرات بازنشستگان پس از دریافت از مسیر این سامانه به مدیریت توسعه منابع انسانی ارجاع می شود و ما به همه آن ها رسیدگی می کنیم.
مدنی زادگان افزود: این طرح ها و بانک اطلاعاتی ما را یاری می کند تا خدمات رفاهی خوبی به بازنشستگان ارائه کنیم و همچنین برای اشتغال فرزندان آن ها در قراردادهای آتی از بانک اطلاعاتی بهره بگیریم.
مراسم تقدیر از بازنشستگان شرکت ملی نفت ایران با برنامه های متنوعی از جمله اجرای موسیقی زنده توسط خود کارمندان شرکت ملی نفت ایران همراه بود که با استقبال مهمانان مواجه شد.
در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مستند تصویری "نفت پیشگام در توسعه" برای مهمانان پخش شد.
همچنین در این مراسم با توزیع فرم های نظر سنجی برای بهبود برنامه ها در سال های آتی برنامه ریزی انجام شد و ضمن اهدای لوح از خدمات شایسته این عزیزان در طول خدمت به کشور تقدیر شد.
(شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید