سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۳
IOTC
شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۳
سرویس : عمومی
کد خبر : ۱۰۹۹
گزارشگر : ۲
سرویس عمومی
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

پایانه دوم صادرات نفت و گاز کشور در بندر جاسک احداث می‌شود

ایجاد دو منطقه آزاد جاسک و بوشهر یکی از برنامه های مهم دولت برای سواحل مکران است و دولت درصدد است پایانه دوم صادرات نفت و گاز کشور در بندر جاسک ایجاد شود.

پایانه دوم صادرات نفت و گاز کشور در بندر جاسک احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران به نقل از شانا، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این که استفاده از دریا و ظرفیتهای اقتصادی دریایی از ضروریات توسعه سواحل مکران است، گفت: این مسئله با ایجاد مراکز صنعتی جدید و افزایش مناطق آزاد در جنوب کشور توسعه خواهد یافت.

وی افزود: برای توسعه سواحل مکران استقرار جمعیت بیشتر در این مناطق بسیار ضروری است و دولت تدبیر و امید درصدد است با ایجاد صنایع مختلف در زمینه نفت و گاز به تحقق توسعه در این سواحل کمک کند.

  • ترکان ادامه داد: ایجاد دو منطقه آزاد جاسک و بوشهر یکی از برنامه های مهم دولت برای سواحل مکران است و دولت درصدد است پایانه دوم صادرات نفت و گاز کشور در بندر جاسک ایجاد شود.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: علاوه بر این، شرکت ملی نفت ایران نیز طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است مرکزی را برای صادرات نفت در دریای عمان احداث کند.

    وی عنوان کرد: در ارزیابی‌های به عمل آمده برای ایجاد مناطق آزاد در سال ١٣٧٢ بندر بوشهر بالاترین امتیاز را به دست آورده و به همین منظور دولت درصدد است یک منطقه آزاد دیگر نیز در بوشهر ایجاد کند.

    ترکان گفت: ایجاد این دو منطقه آزاد هم اکنون به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده تا با تصویب آن توسعه و پیشرفت سواحل مکران با سرعت بیشتری دنبال شود.

    وی تصریح کرد: از طرفی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ماموریت یافته بیشتر توانمندی خود را در حوزه دریایی عمان متمرکز کند و این سبب شده که تجهیزات نیروی دریایی در مناطق جاسک، راس المیدان، کنارک و پسابندر متمرکز شود که این مسئله نیز در توسعه مناطق جنوب کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با استقرار مراکز صنعتی و افزایش مناطق آزاد در سواحل جنوب، ایجاد چند مرکز جمعیتی بیش از ٥٠٠ هزار نفری در سواحل جنوبی این مناطق را بسیار متحول خواهد کرد.

    ترکان تاکید کرد: استفاده از دریا و ظرفیتهای اقتصاد دریایی و ایجاد مراکز جدید صنعتی بدون شک در توسعه سواحل جنوبی کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود تا بتوانیم سواحل مکران را با اقتصاد متکی به دریا توسعه دهیم.

  • (شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۰۳
    ایمیل را وارد کنید
    تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
    نظر خود را وارد کنید