پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۸
IOTC
سه شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۰
سرویس : خارک
کد خبر : ۱۰۹۶
گزارشگر : ۲
سرویس خارک

بازرسی فنی شاهراه اصلی صادرات نفت خام کشور آغاز شد

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران از آغاز پروژه بازرسی داخلی از خطوط لوله اصلی صادرات نفت خام کشور به طول ٢٥٠ کیلومتر در حد فاصل بندر گناوه تا جزیره خارک به روش توپک‌رانی هوشمند خبر داد.

بازرسی فنی شاهراه اصلی صادرات نفت خام کشور آغاز شد
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران و به نقل از شانا، سیدمصطفی مهدوی در مورد اهمیت پروژه بازرسی داخلی خطوط لوله اصلی صادرات نفت خام کشور اظهار کرد: بازرسی از پنج خط لوله صادرات نفت خام که در مجموع به طول ٢٥٠ کیلومتر است به دلیل قرار گرفتن ٢٠٠ کیلومتر آن در زیر دریا از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.
  • وی با بیان این که این پنج خط لوله صادراتی دارای قطرهای مختلف ٣٠، ٤٢ و ٥٠ اینچ هستند، گفت: بازرسی فنی از این خطوط لوله به روش توپک‌رانی هوشمند انجام می شود که حدود دو سال به طول می انجامد و با اجرای این روش هیچ خللی در روند صادرات نفت خام کشور ایجاد نمی شود.

    مهدوی با اشاره به این که سه خط از این خطوط برای نخستین بار بازرسی می شوند، یادآور شد: اجرای پروژه بازرسی از خطوط لوله در حد فاصل گناوه تا خارک مشتمل بر سه مرحله آماده سازی مدارک فنی، عملیات اجرایی و تحلیل داده هاست که یک تیم اجرایی از کارشناسان بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران بر روند اجرایی و تحلیل داده ها نظارت خواهد داشت.

    رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: اجرای این پروژه علاوه بر امکان انتقال دانش فنی بازرسی خطوط لوله، تاثیر بسزایی در آموزش کارشناسان بازرسی فنی این شرکت و نظارت بر روند اجرایی و تحلیلهای ارائه شده خواهد داشت.

    به گفته وی، در هفت سال گذشته نیز خط لوله های شماره ٣ و ٤ حد فاصل گناوه تا خارک به روش توپک رانی هوشمند بازرسی شدند.

     شرکت پایانه های نفتی ایران با ماموریت انجام عملیات، دریافت، ذخیره سازی و صادرات بیش از ٩٠ درصد از نفت خام کشور از طریق بنادر نفتی جنوب کشور نقشی بسزا در صنعت نفت کشور دارد و همچنین با استقرار سیستم یکپارچه مدیریتی گامهای بلندی به منظور ارائه خدمات با کیفیت مطلوب برداشته است و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین پایانه های نفتی جهان به شمار می رود.

(سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید