شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۳
IOTC
سه شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۸
سرویس : جاسک
کد خبر : ۱۰۷۲
گزارشگر : ۲
سرویس جاسک

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به الگویی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است

استاندار هرمزگان از مناطق ویژه اقتصادی بعنوان یکی از مهم ترین مزیتهای این استان نام برد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (بندرعباس) بعنوان الگویی برای سرمایه گذاری در کشور مطرح است.

منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به الگویی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، جاسم جادری در جلسه ای با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به 9میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده در منطقه ویژه خلیج فارس، اظهار کرد: فعالیتهای انجام شده در صنایع غرب بندرعباس موجب تحول در این استان شده است.
نماینده عالی دولت در هرمزگان اضافه کرد: باید منفعت سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه خلیج فارس و دیگر صنایع غرب بندرعباس در قالب امور اجتماعی و فرهنگی و به خصوص ساخت بیمارستان، جاده و همچنین حمایت از فعالیت های ورزشی به مردم این استان برسد.
وی از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بعنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده شورای توسعه پایدار این استان نام برد و افزود: ظرفیت های هرمزگان در حد ملی، فراملی و حتی جهانی است.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به فعالیت های انجام شده، ابراز داشت: متاسفانه نگاه مردم این استان و به خصوص بندرعباس ، به صنایع ایجاد شده در غرب بندرعباس نگاه امیدوارکننده ای نیست.
ابوالقاسم جراره اضافه کرد: باید برای تغییر نگاه مردم تلاش بیشتری کرد طوریکه این صنایع را متعلق به خودشان بدانند و تعلق خاطر بیشتری پیدا کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه صنایع می توانند نقش موثری در مسائل اجتماعی داشته باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه فعالیت صنایع غرب بندرعباس در زمینه حمایت از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کم رنگ است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه بیان داشت: هرمزگان دارای ظرفیت های توسعه ای مناسبی است که دولت تدبیر و امید برای توسعه همه جانبه آن به خصوص در بخش صنعت و معدن برنامه ریزی کرده است.
مهدی کرباسیان اضافه کرد: بمنظور تامین برق مورد نیاز صنایع انرژی بر فعال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس هم اکنون دو نیروگاه به ظرفیت 800 مگاوات در دست ساخت است ضمن اینکه یک نیروگاه 500مگاواتی نیز تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه صنایع معدنی، گفت: دولت تدبیر و اخمید در تلاش است ارزش افزوده ذخایر شناخته شده معدنی را با توسعه صناغیع معدنی افزایش دهد .
رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر ایجاد صنایع انرژی بر با ظرفیت بالا و اینکه احداث صنایع کوچک و کم ظرفیت اقتصادی نیست، افزود: سرمایه گذاران بایستی در فکر احداث واحدهای فولادی با ظرفیت 20 میلیون تن در سال باشند.
کرباسیان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که واحدهای صنعتی این استان نیز به موازات امور اقتصادی و طرح های توسعه ای، به مسائل اجتماعی، خدماتی و فرهنگی هرمزگان توجه بیشتری داشته باشند.
وی همچنین به اکتشافات صورت گرفته در معادن کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به 250 میلیون تن ذخیره سنگ آهن، 150 میلیون تن زغال سنگ و 30 تن ذخیره قطعی طلا دست پیدا کرده ایم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز با ارائه گزارشی، اظهار داشت: طی سال فعالیت دولت تدبیر و امید نزدیک به سه هزار شغل در این منطقه ایجاد شده است.
مسعود هندیان میزان با اشاره به سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری در این منطقه میزان صادرات صنایع مستقر در آن را یک میلیارد دلار در سال عنوان کرد.
وی از بهره برداری طرح تکمیلی اسکله اختصاصی با سرمایه گذاری 560 میلیارد ریال بعنوان یکی از گامهای اساسی در حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نام برد.
استان هرمزگان دارای شش منطقه ویژه اقتصادی با کاربری های مختلف و همچنین دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم و همچنین یک منطقه آزاد تجاری مصوب در جاسک است.

(سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید